A BKV javaslatot terjesztett be arról, hogy adósságállománya nem növelhető, beruházási forrás pedig nem áll rendelkezésre, ezért a járműparkot csak úgy tudják fiatalítani, ha hosszú távú bérleti konstrukciót dolgoznának ki. Előnye volna az is, hogy kalkulálhatóan jelenik meg a BKV indokolt költségei között, átalakításokkal megtartható a foglalkoztatottság és hosszú távon biztonságos üzemelést tesz lehetővé.
2013 októberében már tárgyalásokat folytatott a BKV igazgatósága szóló és csuklós buszok bérléséről, ezt végül 20 (plusz 36 opció) szóló, valamint 30 (plusz 55 opció) csuklós buszra írhatják ki nyolc plusz két év időtartamra, illetve 10 (plusz 40 opció) trolibuszra, szintén két évvel meghosszabbíthatóan nyolc évre. A 200-as és 400-as Ikarusok felett azonban eljárt az idő, azokat mindenképpen le kell cserélni. A járműállomány átlagéletkora jelenleg 19 év, ha azonban buszokat bérel a BKV, alig 11,8 évre csökken ez az érték.
Közútkezelési feladatok címen 7,3 milliárd + 1,6 milliárd forintot kaphat a BKK. A kiegészítő büdzsé tartalmazza a behajtással és parkolással összefüggő költségeket, a projektmenedzsment, a közútkezelési szakterületek bér-, szakmai irányítási, ingatlan- és járműfenntartási, illetve közüzemi kiadásait. A jelzőlámpás forgalomirányítás üzemeltetési költségeit 874 millió forintban, a BKK Közút Zrt. közút-üzemeltetési finanszírozását 5,6 milliárd forintban állapították meg.
Mindkét kérdésben várhatóan szerdán dönt a Fővárosi Közgyűlés.