Felforgatják a céget
Újragondolja működését a Gucci márkáról ismert francia luxuscég, a Kering, hátha ezzel is sikerül berobbantania növekedését, ami az utóbbi időben igencsak lelassult. Főleg a zászlóshajónak számító Gucci szenved már régebb óta, és a mostani első negyedévben is mindössze 0,3 százalékos bővülést tudott felmutatni változatlan devizaárfolyammal számítva (elmaradva az elemzői konszenzusban szereplő fél százaléktól is).
Habár a cégnél már látnak valamilyen szintű fordulatot a Gucci esetében, a számokból ez még nem igazán tükröződik vissza. A Kering egyébként újrapozícionálja Gucci márkáját, növelve az árat és szűkítve az értékesítési helyek számát, hogy ezzel tegye nagyobb presztízsűvé a márkát, és hódítsa vissza azokat a vásárlókat, akik azért fordultak el a brandtől, mert az túl kommerszé vált. Hasonló stratégiát lehet látni egyébként a legnagyobb riválisnál, a Louis Vuittonnál is.
Az egész évet tekintve maradt optimista a Kering menedzsmentje, megerősítve a működési eredményben várt javulást.
A Kering a negyedéves értékesítési számok publikálása mellett jelentette be azt is, hogy a luxus divíziót mostantól két részre bontják, a női divatcikkek és bőrtermékek szegmensre, valamint az óra és ékszer üzletágra. Míg a 2011 óta a teljes luxus bizniszt igazgató Alexis Babeau-tól megválnak. A két részlegnek két külön vezetője lesz, míg a Gucci márka továbbra is a vezérigazgató, Francois Henri-Pinault közvetlen irányítása alatt marad. Kérdés, hogy a szervezeti átalakítás mennyit tud hozzátenni majd az eredményesség növeléséhez.
Nagyon mennek a kevésbé ismert márkák
Szemben a Gucci stagnálásával a Kering kiemelkedő növekedési számokat ért el a kisebb márkáival, mint a Bottega Veneta és a Saint Laurent. Előbbi forgalma organikus alapon (deviza és egyéb egyszeri hatásoktól tisztítottan) 15 százalékkal, míg utóbbié 27 százalékkal ugrott meg. Vagyis a Keringnél is az látszik, hogy az emberek egyre inkább keresik a kevésbé ismert luxusmárkákat, míg a túl ismerté vált nevektől (mint a Gucci vagy a Louis Vuitton) elfordulnak.
A Puma még szenved
Elég nagy szeletet hasít ki a Kering csoport bevételeiből a Puma márka is, ami a Guccihoz hasonlóan egyelőre szintén nem sok életjelet mutat. A bevételek 0,4 százalékkal apadtak, viszont ez valamelyest kisebb, mint amit az elemzők vártak. A cég a Pumától a második félévben vár fordulatot, ezt segítheti majd a foci vébé is, ahol hét csapatnak is hivatalos mezszponzora a márka, köztük az olasz válogatotté.
Mindenesetre a Kering részvényesei igencsak megörültek a szervezeti változás bejelentésének, valamint annak, hogy a teljes árbevételt tekintve hajszállal megverte a cég az elemzői konszenzust (tény: 2,4 milliárd euró, várt: 2,37 milliárd euró). Az árfolyam ugyanis több mint három százalékot ugrott a pénteki kereskedésben, holott a nemzetközi hangulat egyáltalán nem volt támogató, a nyugat-európai tőzsdék ugyanis lefelé vették az irányt.