Remekül sikerült a KFC, Taco Bell és Pizza Hut éttermeket üzemeltető Yum! Brands első negyedéve. A cég profitja 18 százalékkal emelkedett egy év alatt, és 399 millió dollárt tett ki az egy évvel korébb 337 millió dollár után. Ez részvényenként 87 centes nyereségnek felelt meg, amivel sikerült felülteljesíteni az elemzői várakozásokat is, mivel a szakértők csak 84 centes EPS-re számítottak előzetesen.
A cég árbevétele 7,5 százalékkal ugrott meg a negyedév során, és 2,72 milliárd dollárt tett ki. Ez viszont kissé elmaradt a várakozásoktól, mivel az elemzők átlagosan 2,79 milliárd eurós árbevételre számítottak.
A Yum! Brands elsősorban a kínai éttermeinek megélénkülő forgalmának köszönheti a remek eredményeket. A legalább egy éve nyitva lévő kínai üzletek forgalma 9 százalékkal emelkedett éves alapon, ami arról árulkodott, hogy a kínai vásárlók kezdenek visszatérni a vállalat gyorséttermeibe.
Az elmúlt negyedévekben ugyanis a Kínában újból felbukkanó madárinfluenza távol tartotta a vásárlókat a cég üzleteitől, melyet csak súlyosbítottak azok a vizsgálatok, melyek szerint túl sok antibiotikumot tartalmaznak a cég ételei. Ennek eredményeként tavaly egész évben 13 százalékos volt a forgalom visszaesése Kínában.
A kínai üzletek forgalmának felélénkülése azért különösen fontos a vállalat számára, mert a cég árbevételének több mint a fele onnan érkezik. A javulás a költséges reklámhadjáratoknak köszönhető (az árengedmények mellett), melyekben arról próbálja meggyőzni a kínaiakat a társaság, hogy biztonságos az éttermeiben enni.
A menedzsment további jó hírekkel is szolgált, mivel megerősítették korábbi célkitűzéseiket, mely szerint legalább 20 százalékkal kívánják növelni idén az egy részvényre jutó profitot.
A kedvező eredményeknek a Yum! Brands befektetői is megörültek, így a cég részvényei 3,6 százalékot erősödtek piaczárás után.
Korábbi cikkeink: