A hónapokig tartó bizonytalanság után a Magnit igazgatósága a múlt héten döntött a magyarországi beruházás elindításáról, írja a Napi.hu. A lap szerint az orosz kereskedelmi lánc ezer kamionból álló járműflottát, és az ezt kiszolgáló infrastruktúrát hoz létre, ami több mint 2000 munkahelyet teremt elsősorban a telephelynek kiszemelt Kelet-Magyarországon. A beruházás terveit korábban aggodalmakkal fogadták a magyarországi fuvarozók, több ezer állás megszűnésétől tartva.
A kamionflotta magyar sofőröket foglalkoztat, és a szállítmányok magyar rendszámmal ellátott járművekkel közlekednek majd. Az élelmiszer-beszerzések egy részét is itt végzik – főleg zöldség, gyümölcs, hús és feldolgozott húsáruk, konzerv és fagyasztott élelmiszerek jöhetnek számításba. A cég tavaly és tavalyelőtt összesen 12 millió euró (3,6 milliárd forint) értékben vásárolt Magyarországon – mondta Szijjártó Péter külgazdasági államtitkár.
Az orosz cég magyarországi megtelepedéséről tavaly decemberben állapodott meg Szijjártó és Hacsatur Pombuhcsan, a Magnit igazgatósági tanácsának elnöke. Az idén márciusban Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében tartott terepszemlét Oleg Sidnin, a Magnit fuvarozási osztályának vezetője, aki Záhonyban és Fényeslitkén nézett körül. Szabolcs-Szatmár-Bereg megye nagy előnye, hogy rendelkezik széles nyomtávú vasútvonallal, hiszen a cég vasúton is szeretne szállítani, Záhony pedig éppen ideális földrajzi szempontból.
A 20 éves Magnit a milliárdos Szergej Galickij érdekeltségébe tartozik. A lánc árukínálata szűk, forgalma viszont visszafogott árainak köszönhetően hatalmas. Az eredetileg háztartás-vegyipari termékeket forgalmazó cég az első boltját Krasznodarban nyitotta meg, a lánc pedig ma 8256 egységből áll. A cégháló 1905 oroszországi településen működik, ezek kétharmada olyan város, amelynek lakossága nem éri el a félmilliót. A Magnit 23 logisztikai központból szolgálja ki az üzleteket, az árukat 5720 jármű szállítja.