Óriási, 35 milliárd dolláros üzletet fújt le az Omnicom és a Publicis reklámipari óriás, melyek tavaly nyár óta tárgyaltak az összeolvadásukról. A két fél számos problémás kérdésben nem tudott megegyezni.
Egy 35 milliárd dolláros ügylet esett kútba ma, mivel lefújták a két reklámipari óriás, az Omnicom és a Publicis összeolvadását. A felek hónapok óta tárgyaltak a lehetséges üzletről, melynek során a világ legnagyobb internetes reklámipari vállalata jöhetett volna létre, ami jóval hatékonyabban vehette volna fel a versenyt a piacon domináns szereplőnek számító Google-lel, Facebookkal.
Az összeolvadással egy 23 milliárd dolláros árbevételű cég alakulhatott volna meg, melyben mindkét társaságnak 50-50 százalékos tulajdoni hányada lett volna.
A hírek szerint az amerikai Omnicom és francia riválisa, a Publicis számos kérdésben nem tudott megegyezni, és emiatt nem jött létre az üzlet. John Wren, az Omcinom vezérigazgatója komplex problémákat említett az ügylet meghiúsulásának okaként, melyeket nem tudtak áthidalni. Többek között mindkét vállalat erős és különböző kultúrával rendelkezik, valamint a konkrét időpont kitűzésének hiánya is hátrányos volt.
Maurice Levy, a Publicis vezérigazgató pedig közölte, az elhúzódó tárgyalásokat már kénytelenek voltak lefújni, mivel azok már túlságosan nagy energiákat vontak el a menedzsmenttől, ami az alapvető tevékenységüket is hátráltatta. Amiatt ugyanis ügyfeleket vesztettek, és a hosszú ideig tartó bizonytalanság a részvényeseknek és az alkalmazottaknak sem volt jó.
Egyes iparági szakértők szerint viszont az összeolvadás lehetősége nem került le a két fél asztaláról, legfeljebb más szereplőkkel fogják azt végrehajtani. A vállalatok számára ugyanis kulcsfontosságú a méretgazdaságosság javítása a hatékonyabb versenyzés érdekében.
A hírekre a Publicis részvényei 1,3 százalékos emelkedéssel reagáltak, az Omnicom viszont 2,7 százalékos eséssel nyithatnak.
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!