A felmérést megelőző hat hónap során a magyar fogyasztók 57 százaléka vásárolt legalább egy árucikket vagy szolgáltatást olyan cégtől, amelyről tudta, hogy elkötelezett pozitív társadalmi törekvések iránt. Ez az arány 25 százalékponttal nagyobb, mint a múlt évi felmérés során.
Mindkét szempontból megállapíthatjuk, hogy a magyarok pozitívabban viszonyulnak a vállalatok társadalmi célokat támogató programjaihoz, mint az európai átlag (60 országban több mint 30 ezer felhasználót kérdezett meg a Nielsen, 55 százalékuk hajlandó magasabb árat megadni valamiért, ha egy CSR-ban aktívan vállalattól veszi). Ugyanis földrészünk harmincegy vizsgált országában a válaszadók átlag 40 százaléka kész többet fizetni a társadalmi célokat támogató vállalatok termékeiért. Szintén a magyarokénál kisebb arány, a válaszadó európaiak átlag 40 százaléka mondta, hogy vett olyan vállalat termékéből, amelynek ismeri társadalmi felelősségvállalását. A fogyasztók vagy a pozitív társadalmi változások témájában, vagy a környezetvédelemben várják el az elkötelezettséget a vállalatoktól.
A társadalmi felelősségvállalás olyan vállalatokat jellemez a Nielsen kutatása alapján, amelyek elkötelezetten tevékenykednek pozitív társadalmi és környezetvédelmi hatások érdekében. Mindkét irányt vagy legalább az egyiket a fogyasztók egyre inkább elvárják a vállalatoktól.
„Mielőtt megvásárolnék egy terméket, alaposan megnézem a csomagolást, és megbizonyosodom arról, hogy gyártója elkötelezett-e társadalmi és környezetvédelmi kérdésekben” – ezzel az állítással a magyar válaszadók 49 százaléka ért egyet. Az európai átlag 36 százalék.
A magyar megkérdezettek 38 százaléka családi körben, barátok között vagy más forrásból szokott tájékozódni a gyártó vállalat CSR-tevékenységéről. Az európai átlag 28 százalék. Szívesebben dolgozik pozitív társadalmi és környezetvédelmi hatások iránt elkötelezett cégnél a magyarok 67, míg az európai átlag 53 százaléka. Társadalmi vagy környezetvédelmi programokban önkéntes munkát végez, vagy azokat pénzzel támogatja a magyar válaszadók 42 százaléka. A vizsgált harmincegy európai ország átlagos mutatója 33 százalék.