Remek eredményeket ért el a május végével záruló negyedévében a világ legnagyobb sportszergyártója, a Nike. A cég több mint 10 százalékkal tudta növelni árbevételét egy év alatt, ami így 7,4 milliárd dollárra emelkedett (a Converse eladásaival együtt). Ez kellemes meglepetést okozott, mivel a szakértők ennél kisebb mértékű növekedésre számítottak.
Ennek köszönhetően pedig a 78 centes egy részvényre jutó profit is felülmúlta a várakozásokat, ami 7 százalékkal volt magasabb az egy évvel korábbi értéknél.
A Nike továbbra is hasít a kosárlabdához köthető termékek piacán, ami nagy szerepet játszott a remek eredményekben. A vásárlók megőrülnek a Nike ilyen cuccaiért, és ahogy beszámoltunk róla, az amerikai óriáscég hihetetlen erőfölényre tett szert ezen a piacon.
Emellett a jelenleg is zajló foci-világbajnokság is jelentősen megdobta az eladásokat, melynek reklámozására óriási összegeket költött a Nike (a marketingköltségek 36 százalékkal ugrottak meg egy év alatt). A cég öltözteti a vb-n szereplő válogatottak közel harmadát, olyan játékosok hordják a sportszereit, mint Cristiano Ronaldo, Neymar vagy Rooney, ami remek reklámnak bizonyul a termékeinek.
Nagy részben a foci-vb-nek köszönhetően a két fő piacnak számító Észak-Amerikában 10 százalékkal, Nyugat-Európában 18 százalékkal ugrottak meg a Nike eladásai, amivel továbbra is piacvezetőnek számít a társaság. Külön pozitívum, hogy az Észak-Amerikában (ahonnan az árbevétel közel fele érkezik) elért 3,29 milliárd dolláros árbevétel meghaladta az elemzői várakozásokat (3,13 milliárd dollár).
A Nike várakozásai szerint a foci-vb adta lökés a jelenlegi negyedévben is ki fog tartani, így az árbevételük egyszámjegyű ütemben növekedhet majd. A június-november közötti időszakra leadott előrendelések 12 százalékkal növekedtek a márciusi-májusi negyedévben globálisan.
Ugyanakkor az erős dollár negatívan érintette a cég eredményeit. A dollár erősödése csökkenti a külföldön megszerzett bevételek dollárban számolt értékét, ami a vállalat közlése szerint 30 milllió dollárral rontotta az adózás előtti eredményt. Ezen túl azért sem lehet felhőtlen a Nike öröme, mert a nagy rivális Adidas változatlanul dominálja a futball-termékek piacát, és a német cég a világbajnokság hivatalos szponzora.
A befektetők értelemszerűen örömmel fogadták az eredményeket, így a Nike részvényei közel 3 százalékos drágulással fejelték meg piaczárás után a hagyományos kereskedési időszakban fél százalékos emelkedésüket.