A kormány a nyilvánvaló szándéka ellenére sem fogja tudni megadóztatni a Magyarországon kívül letelepedett szolgáltatókat, ha a törvény szövege ebben a formában marad. Ezt Barta Péter, a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője mondja, aki azzal érvel, hogy ha a reklámadó alanya nem tartozik a számviteli törvény vagy az szja-törvény hatálya alá, akkor nem keletkezik adóalapja, és ezáltal adófizetési kötelezettsége sem lesz.
A reklámadó alapja ugyanis a számviteli törvény hatálya alá tartozó adóalanyok esetén a számviteli törvény szerinti értékesítés nettó árbevétele, míg az szja-törvény hatálya alá tartozó magánszemélyeknél ezen magánszemélyek áfa nélküli bevétele. A jogszabályok azonban megengedik, hogy a médiacégek a magyarországi reklámozást külföldi társaságokon keresztül végezzék. Így televíziós műsor Magyarországon sugározható külföldi társaság közbeiktatásával, egy magyar nyelvű internetes portál működtetéséhez pedig végképp nem szükséges magyar vállalkozást működtetni.
Az ilyen külföldi szolgáltatók kívül maradnak a reklámadó-fizetési kötelezettségen, még akkor is, ha társasági adót fizetnek, és van telephelyük Magyarországon – mondja Barta Péter.