3,6 milliárd dollárt költött el új stadionokra, illetve stadionfejlesztésekre Brazília a ma kezdődő labdarúgó világbajnokság előtt. Ehhez kapcsolódóan pedig egyaránt komoly megrendeléseket nyert el a holland Philips és Akzo Nobel. Amíg előbbi a világítástechnika terén vitézkedett, addig utóbbi a stadionok festésével foglalatoskodott több helyszínen is.
A világ legnagyobb világítástechnikai cégeként is ismert Philips a vébé 12 stadionja közül kilencben vállalat világítástechnikai munkálatokat, szemben az egyik legnagyobb versenytársával, a német Osrammal, amely hét stadionban dolgozott hasonló szerepkörben.
Jó marketingnek számít a vébé
Fontos presztizskérdésnek számít mindkét holland vállalat számára, hogy részt vehettek a brazil vébé előkészületi munkálataiban. A Philipsnél arra számítanak, hogy a stadionok világítási munkálatait követően az utcai világítás terén is újabb megrendeléseket nyerhetnek el.
Ráadásul a Philips számára rendkívül fontos piacnak számít Brazília, ahol tavaly mintegy 20 százalékos értékesítés bővülésről számolt be a világítástechnika terén. A McKinsey & Co. előrejelzése szerint pedig a helyi világítótest piac a 2011-es 1,8 milliárd euróról 3,1 milliárd euróra hízhat 2020-ra.
Hasonló helyzetben található a Coral márkájú festékeiről híres Akzo Nobel is, amely tavaly már 925 millió eurós bevételt ért el Brazíliában. Ezzel a dél-amerikai ország pedig már a negyedik számú piacává lépett előre. Az elkövetkezendő években átlagosan 3,1 százalékos növekedést produkálhat a brazil festékpiac, 2016-ra pedig a 2,2 milliárd dollárt is elérheti a piac mérete a Timetric szerint.
Az Akzo Nobel összesen nyolc stadion munkálataiban vett részt, míg a versenytársak közül a PPG Industries és a Sherwin-Williams négy, illetve három esetben vállalat szerepet. Itt a nagy vesztesnek a német BASF számít, amely egyetlen egy projektet sem kapott.