A legutóbb közzétett prospektus szerint mindössze 39 százalékos volt az árbevétel éves növekedési üteme, holott korábban 50-60 százalékokat produkált a társaság.
Külön fájó pont, hogy az operatív nyereséghányad (operatív margin) az egy évvel korábbi 53,1 százalékról 45,3 százalékra esett vissza.
A forgalom pedig hiába nőtt tovább mind a Taobao (47 milliárd dollár), mind pedig a Tmall oldalakon (22 milliárd dollár), ám a kombinált forgalom növekedési üteme egyre lassabb, már csak 46,1 százalékos.
Nem csak rossz híreket tett közzé a társaság, az Alibaba oldalain keresztül bonyolódó forgalomnak ugyanis már 27,1 százaléka jött mobileszközökről, ami jelentős növekedés az egy évvel ezelőtti 10,7 százalékhoz képest.
Emelett az igazgatótanácsra vonatkozóan is részletes információkkal szolgált a tőzsdére készülő kínai óriás. Az árazásról ugyanakkor továbbra sincs információ.
A befektetők reakciójára a 22,4 százalékos tulajdonrésszel rendelkező Yahoo segítségével, illetve árfolyamának megvizsgálásával következtethetünk. Nos, 5 százalékos mínuszban nyithat a Marissa Mayer vezette internetes cég, a piaci szereplők tehát nem boldogok. A negyedik negyedév után látott jó teljesítmény tehát könnyen lehet hogy nem lesz tartós.
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!