A Virgin America légitársaság hétfőn jelentette be, hogy beadta a tőzsdei beveztéshez szükséges kérelmet az Amerikai Tőzsdefelügyelethez. Zöld utat leghamarabb két hónapon belül kaphat a cég arról, hogy bevezethetik-e részvényeit a New York-i tőzsdére.
A Virgin America amerikai idő szerint hétfő reggel jelentette be, hogy beadták a részvénykibocsátáshoz szükséges papírokat a Tőzsdefelügyelethez (Securities and Exchange Commission). Az elbírálási folyamat átlagosan 2 hónapot szokott igénybe venni, így a társaság akár 60 napon belül elkezdheti szervezni az első nyilvános ajánlattételt.
Bár a kibocsátás pontos időpontját, volumenét és részvényenkénti árát még csak találgatások övezik, a vállalat nyilatkozata szerint 300 millió dolláros tőkebevonást és az 1 milliárd dollár feletti piaci érték elérését várja a kibocsátástól. A New York Times további konkrétumot is közölt, értesülésük szerint a részvénykibocsátást a Barclays és a Deutsche Bank fogja levezényelni.
A nyilvános ajánlattételről először 2013 novemberében a társaság vezérigazgatója, David Cush ejtett szót. Akkori véleménye szerint a Virgin America 2013 végére juthat el arra a szintre, ahol már megéri megfontolni részvények kibocsátását. A vezérigazgató elsősorban a cég profitabilitását és tőkeigényét tartotta szem előtt.
Cushnak végül igaza lett. A 2007 óta működő légitársaság 2013-ban tudott először nyereségessé válni, év végén 10 millió dolláros profitról számoltak be. A cég forgalmának növekvő tendenciája már 2009-ben elkezdődött.
A pozitív eredmény a költségcsökkentéseknek volt köszönhető elsősorban. A kezdeti járatsűrűséghez képest ritkított a vállalat, illetve a repülési távokat is lerövidítették. Az utóbbi egy évben a New York-i, washingtoni és a dallasi repülőtéren is megkezdhette működését a légitársaság. A társaság így már közel két tucat helyre indít járatokat Észak-Amerikában.
A cég jelenlegi központja a Los Angeles és San Francisco tengelyen van. Richard Branson névadó cégcsoportjának, azaz a Virgin Groupnak jelenleg 49 százalékos tulajdon része van a vállalatban, azonban az Egyesült Államok pénzügyi szabályai miatt csupán 22 százalékos szavazati joggal rendelkeznek. A második fő részvényes a New York-i Cyrus Capital Group. Az alap kitettségét nehéz felbecsülni, ugyanis több millió dollár értékben van pozíciójuk részvényre cserélhető kötvényekben, melyeket a Financial Times szerint a kibocsátás utánra tartogatnak.
Érdekes párhuzam, hogy a szintén fapadosnak számító Wizz Air június folyamán elhalasztotta tőzsdére menetelét. A magyar társaság a légitársaságok részvényeinek esésével és az emelkedő kőolajárakkal magyarázta a döntést. Persze a két cég között fontos különbség, hogy amíg egyik Amerikában, addig a másik Európában tevékenykedik.
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!