A közlemény szerint a Lukoil 44 töltőállomásból álló csehországi hálózatának megvásárlása összhangban áll a Mol-csoport kiskereskedelmi növekedési stratégiájával a kelet-közép-európai régióban. A tranzakció létrejöttével a Mol-csoport piaci pozíciója tovább erősödik a finomítók ellátási sugarán belül.
A tranzakció zárása további feltételek teljesüléséhez, többek között a versenyhivatali engedély megszerzéséhez kötött. A közlemény idézi Lars Höglundot, a Mol-csoport kiskereskedelmi igazgatóját, aki elmondja, stratégiai céljuk, hogy a kelet-közép-európai üzemanyag kiskereskedelem piacvezetői legyenek, és csehországi pozíciójuk további erősítésével újabb jelentős lépést tettek ennek eléréshez.
A Mol még májusban jelentette be, hogy szerződéseket kötött az olasz Eni társasággal annak csehországi, szlovákiai és romániai leányvállalatainak megvásárlásáról, beleértve a jelenleg Agip márkanév alatt működő 208 benzinkútból álló kiskereskedelmi hálózatot.
A Mol-csoport 24 milliárd forint nettó nyereséget ért el idén a második negyedévben, 27 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában. A társaság nettó árbevétele 7 százalékkal, 1232 milliárd forintra csökkent az április-júniusi időszakban a konszolidált, nemzetközi számviteli elvek (IFRS) alapján készült pénzügyi gyorsjelentés szerint.
Az év első hat hónapjában a Mol-csoport árbevétele 2353 milliárd forintot ért el, amely 10 százalékkal kisebb a bázisidőszakinál. A nettó eredmény az egy évvel korábbihoz képest 4 százalékkal mérséklődött, 44,9 milliárd forintot tett ki.