Egy jól bevált taktikáját vetette be az Amazon a piaci árazások alakítására. A világ legnagyobb online áruházláncának kínálatából ugyanis a hétvégén eltűnt jó néhány Disney-film (például a legújabb Amerika Kapitány), miután az Amazon kisebb vitába keveredett a flimstúdióval.
Az Amazon ugyanis csökkenteni szeretné a Disney egyes DVD-inek árait, mondván, hogy így jóval többet lehetne belőlük eladni. Ebbe a filmek értékesítésekből származó árbevétel másik nagy hányadát bezsebelő filmstúdió értelemszerűen nem szeretne belemenni, így egy kisebb vita alakult ki a felek között.
Az Amazon ezt úgy próbálja megoldani, hogy a Disney egyes filmjeire adható előrendeléseket levette a kínűlatából, így próbálva kikényszeríteni saját akaratát. A Disney ugyanis sokkal jobban rá van utalva az online áruházláncra, már ami az értékesítéseket illeti, mint fordítva. Ma már az otthoni szórakoztató termékek (köztük a DVD-k) értékesítésének egyharmada interneten keresztül történik az Egyesült Államokban, így egy ebben a szektorban tevékenykedő nagyvállalatnak kulcsfontosságú, hogy a terméke megtalálható legyen az Amazonon.
Így a Walt Disney vélhetően hamarabb fogja bedobni a törölközőt, és bele fog menni az egyes DVD-k árainak csökkentésébe. Az Amazon törekvése is érthető, mivel az elmúlt negyedévekben csak elvétve termelt nyereséget, ami miatt egyre nagyobb rajta a befektetői nyomás, hogy végre profitot mutasson ki. Ezt pedig elsősorban az eladások felpörgetésével igyekszik elérni.
Az online áruház tárgyalóképességét tovább növeli, hogy a stúdiók nagyban támaszkodnak a DVD eladásokból befolyó pénzekre, főleg mozis kasszasikerek esetén, hiszen a mozijegyek árán jóval kisebb árrése van a stúdiónak.
Néhány hónappal korábban már a Warner Brothers két kasszasikerével, a Lego mozifilm illetve a Transzcendens című filmmel is hasonlóan taktikázott az online áruház, sikerrel. A könyvkiadások tekintetében is kijátszotta az előrendelések visszatartása kártyáját az Amazon, szintén pár hónapja a francia Hachette csoport kiadványait blokkolták. Utóbbi ügyben még nincs megegyezés a két cég között.
Az Amazon visszatartási stratégiája nagy port kavart a Hachette kiadó íróinak körében. Tegnapig 900 író írta alá azt a nyílt levelet, amiben arra kérik olvasóikat, hogy tiltakozzanak az Amazon üzletpolitikája ellen. Az Amazon azzal próbál védekezni a támadások ellen, hogy a 14,99 dollár helyett 9,99 dollárért árult könyvek iránt átlagosan 74 százalékkal nőtt meg a kereslet, így növelve saját és beszállítói profitabilitását. A Hachette kiadó vezérigazgatója, Michael Pitch azt nyilatkozta, hogy az online áruház az írókon próbál meg nyerészkedni.
A Disney és az Amazon jelenleg még nem nyilatkozott az őket érintő ügylet kapcsán. Egyelőre pedig a befektetők sem aggódnak túlságosan, a Walt Disney árfolyama közel 1 százalékos pluszban mozog, az Amazon pedig 0,6 százalékkal emelkedik a remek részvénypiaci hangulatban.