Letett a nagy átalakításokat célzó programjáról az Air France-KLM, mely a pilótáinak nagy ellenkezése miatt volt kénytelen a lépés mellett dönteni.
Az 1998. óta bekövetkezett legsúlyosabb sztrájkot az Air France-KLM két hete bejelentett Perform 2020 névre keresztelt programja váltotta ki. Ahogy arról mi is beszámoltunk, a terv keretein belül az üzemi költségek folyamatos csökkentése és a Transavia nevű fapados üzletágának fejlesztését tűzte ki célul a cég. A pilóták attól tartanak, hogy a változások következtében kikerülnek az Air France jelenlegi francia és holland Transavia egységeiből és egy olyan európai részleghez kerülnek, ami alacsonyabb béreket és rugalmatlanabb munkarendet ígér.
A kormány is közbeavatkozott
A sztrájk a miniszterelnök beavatkozását is kivívta, az Air France legnagyobb részvényese ugyanis maga a francia kormány 16%-os részesedéssel. A miniszterelnök Manuel Valls felszólította a pilótákat sztrájk befejezésére, azzal indokolva, hogy a francia közvélemény nem ért egyet az akcióval, és mindkét féltől a tárgyalások azonnali folytatását várják.
Visszatánc
Tegnap a kormány elébe ment a dolgoknak és elárulta, hogy a vállalat elveti a Transavia Europe terveit. A hír igaznak bizonyult, a vállalat vezetősége ma jelentette be, hogy mégsem alapítják meg a Transavia Europe nevű leányvállalatukat. Ehelyett a Franciaországon belüli járatokat üzemeltető Transavia France fejlesztése mellett döntöttek. Ezzel a pilóták által kifogásolt áttelepítésekre sem lesz szükség, és ahelyett ráadásul több mint 1,000 új munkahelyet hoznak létre Franciaországban.Az Air France-KLM a döntésért cserébe viszont a sztrájk azonnali beszüntetését várják a pilótáktól.
A hírnek örülnek a cég részvényesei, mivel ezzel befejeződhet a napok óta tartó huza-vona, mely jelentős veszteségeket termelt eddig a vállalatnak. Az Air France árfolyama közel 3 százalékos pluszban mozog.