Ambíciózus célokat fogalmazott meg ma Európa legnagyobb légitársasága, az Air France-KLM a frissített, Perfomr 2020 névre keresztelt programja keretében. A vállalat elsősorban azt a célt tűzte ki maga elé, hogy 2017-ig évente 10 százalékkal növeli operatív eredményét, így az a következő években ismét a válság előtti évek szintjén alakulhat.
A vállalat elsősorban költségcsökkentések révén igyekszik javítani az eredményeket, ahogy korábban is bejelentették. Évente nagykából 1-1,5 százalékkal kívánják mérsékelni az operatív költségeket, melynek érdekében a hatékonyság-növelő intézkedéseket és különböző átszervezéseket fognak végrehajtani. Ennek keretében igyekeznek átalakítani veszteséges egységeiket is.
A cég többek között ennek keretében kívánja erősíteni ransavia nevű fapados üzletágát, melybe 1 milliárd eurót fognak invesztálni. Az egységet Európa vezető fapados-légitársaságává kívánja fejleszteni az Air France-KLM, és a cég tervei szerint a régóta veszteséges üzletág 2017-ben ismét nyereséges lehet. Ennek érdekében a Transavia átvesz néhány útvonalat az anyacégtől és számos európai országban létesít új bázisokat, valamint gépparkja is 100 darabra emelkedik. (Hasonló stratégiát valósít meg a nagy rivális Lufthansa is, mely szintén fapados egységét erősíti).
Ez nem lesz egyszerű, ugyanis Európában (is) egyre élesebb a verseny a fapados légitársaságok között, melyek közül például a Ryanair és az easyJet is erőteljes terjeszkedést hajt végre. Nem beszélve a hagyományos légitársaságok között zajló fokozódó versenyről, melyet elsősorban a közel-keleti társaságok fokoznak (pl. az Emirates).
Az Air France-KLM a fapados egységének fejlesztésén túl légi teherszállítása egységének méretét tovább csökkenti. Az egység repülőgép-flottáját 5 gépre fogják mérsékelni.
A befektetők örülnek a bejelentéseknek, ennek megfelelően a cég részvényei 3 százalék feletti pluszt szedtek össze. A papírok ezzel másfélhavi csúcs közelébe értek fel.