A régió városai közül miért Budapestre indít járatot az Emirates?
Hálózatunkat alapos piaci elemzések alapján bővítjük. Szerintünk Budapest kiváló úticél. Budapest nem csak gyönyörű város, ami évente turisták millióit vonzza, de növekvő gazdasági és pénzügyi központ is. Az Emirates új járata hozzájárulhat a turizmus további növekedéséhez, és ahhoz, hogy a jövőbeli üzleti partnerek egymásra találjanak. Szeretnénk, ha a Közel- és Távol-Keletre, Ausztráliába és Afrikába utazó magyarok az Emirates szolgáltatását vennék igénybe.
Thierry Antinori
1961-ben született a franciaországi Metz városában, az Emirates Airline kereskedelmi igazgatója és alelnöke. 2011 októbere óta áll az Emirates alkalmazásában, korábban a Lufthansánál és az Air France-nál dolgozott. 2009-ben a Booz & Company tanácsadócég az év marketingvezetőjének választotta.A magyar kormány 300 millió forinttal támogatja az Emirates regionális központjának kialakítását. Szerepet játszott ez a döntésben?
Örülünk, hogy Budapesten nyílik az új szolgáltatóközpontunk, és nagyra értékeljük a kormány minden támogatását. Magyarország mára a szolgáltatócégek globális központjává fejlődött. A jól képzett munkaerő, a modern infrastruktúra és az itteniek nyelvtudása miatt Budapest kiváló helyszíne lesz a szolgáltató központnak. Más városok is versenyben voltak, de Budapest érte el a legjobb eredményt, ezért logikus döntést hoztunk, amikor Budapestet választottuk az új központ helyszínéül. Jelenleg összesen 132 magyar dolgozik az Emiratesnél, 9 pilóta és 123 légikísérő. Tökéletesen elégedettek vagyunk a munkájukkal, és biztosak vagyunk benne, hogy azzal a 300 dolgozóval is azok leszünk, akik a központban vállalnak majd munkát. A budapesti járat elindításának semmi köze a központ megnyitásához: a magyar főváros kiváló üzleti lehetőségeket jelent számunkra, ezért gondoltuk úgy, alkalmas az idő a járat elindításához.
A szolgáltató központ
Szijjártó Péter (akkor még államtitkárként) 2013 október 8-án tárgyalt az Emirates megbízott vezetőivel a szolgáltató központ létrehozásáról. Október 10-én a kormány támogatási ajánlatot adott ki, amelyet a légitársaság elfogadott: a magyar állam 300 millió forinttal járul hozzá a beruházáshoz.Hány utasra számítanak?
Arra számítunk, hogy komoly kereslet lesz a járatra. Mind a magyar utasok részéről, mind azoktól, akik a hálózatunk más pontjaiból utaznának Budapestre üzleti vagy turisztikai céllal. Sok olyan turista van Ázsiában és a Közel-Keleten, akik szívesen felkeresnének egy új európai várost az Emirates hálózatából. Az Emirates reklámkampánya, kiegészítve a magyar turisztikai szervezetek és Budapest erőfeszítéseivel, sok ilyen potenciális utast vonzhat be. Többek közt az Egyesült Arab Emírségekre, Szaúd-Arábiára, Kínára, Japánra, Tajvanra, Koreára és Ausztráliára gondolok.
Arra számítanak, hogy idővel több utas használja majd a járatot?
Ahogy fokozatosan felépítjük a márkanevet és az igényt arra a magas szintű szolgáltatásra Magyarországon, amit az Emirates kínál, szerintem nőni fog az utasok száma.
Mi az a minimális utasszám, ami fölött sikeresnek tekintik a járatot?
Mivel magasak a működési költségeink, csak magas utasszám mellett tekintjük majd sikeresnek.
A Dubaj - Budapest járat
Az Emirates Airline 2014 július közepén jelentette be, hogy naponta üzemelő menetrendszerinti járatot indít Budapest és Dubai között, az első gép október 27-én, délelőtt 10-kor fog leszállni Ferihegyen. Az Emirates széles törzsű, Airbus A330 típusú repülőgéppel indítja a járatot, így két osztályon 278 ülőhellyel hetente összesen akár 3892 utast képes szállítani.A járattal elsősorban turistákat vagy üzletembereket céloznak? Mire számítanak, átszálló utasból lesz több, vagy olyanból, akinek Dubaj vagy Budapest a célállomása?
Magyarországról átszálló és Dubajba utazó ügyfelekre is számítunk. A sikerünk kulcsa a kiterjedt nemzetközi hálózatunk és az, hogy Dubajból egy átszállással sok úti cél elérhető. Magyarországról az utasok könnyen eljuthatnak az Indiai Óceán és Ausztrália az üzleti élet és a turizmus szempontjából fontos városaiba.
Az Emiratesnek van bécsi járata. A budapesti járat nem fog konkurenciát jelenteni a bécsinek?
Budapest és Bécs más-más vásárlói és kereskedelmi piacokhoz jelentenek hozzáférést, nem hiszem, hogy az egyik járat csak a másik kárára tudna sikeres lenni. Ellenkezőleg, az új járat beindítása valószínűleg az egész régió fellendüléséhez hozzá fog járulni. Ugyanezt a jelenséget nap mint nap tapasztaljuk, például Párizs és Brüsszel vagy Lyon és Genova közt.
A WizzAirnek van Budapest-Dubaj, a Quatar Airlinesnak pedig Budapest-Doha járata. Azok nem fognak konkurenciát jelenteni?
Az Emirates különleges, nagyon jó minőségű szolgáltatást kínál hozzáférhető áron. Mi vagyunk az egyetlen társaság, amelyik Budapesten széles törzsű géppel fog járatot üzemeltetni. A mi utasaink több helyhez és több kényelemhez jutnak, a gépeinken szórakozási lehetőségeket biztosítunk és ételt is szolgálunk fel. Utasaink a turista osztályon 30, az üzleti osztályon 40 kiló poggyászt vihetnek magukkal, multikulturális személyzet szolgálja ki őket nagyszerű ételekkel és borokkal, a kisgyerekes családokat pedig külön kikapcsolódási lehetőségekkel várjuk. Mindezt versenyképes áron. Úgy gondolom, létezik az a piaci rés, amit a szolgáltatásunkkal be tudunk tölteni.
Miért akarhatnak a magyarok Dubajba utazni?
Dubaj csodálatos város, éttermekkel, szórakozóhelyekkel, számos lehetőséggel a sportolásra és a kikapcsolódásra. Az elmúlt években Dubaj nemzetközi turisztikai és regionális üzleti központtá fejlődött. A magyarok imádni fogják.
Milyen gazdasági és kulturális előnyei származhatnak Dubajnak és Budapestnek az új járatból?
Felméréseink azt mutatják, hogy egy új szolgáltatás beindítása gazdaságélénkítő hatással van az adott országra vagy régióra. A Sky Cargo, az Emirates teherszállító ágazata révén új piacok és új kereskedelmi kapcsolatok nyílnak meg. A személyszállítás pedig hozzájárul a turizmus fejlődéséhez, különösen egy olyan, gazdag kultúrával és történelemmel rendelkező, gyönyörű város esetében, mint Budapest. Az Emirates új szolgáltatásának beindulása jellemzően több száz munkahely fenntartásához járul hozzá közvetlenül vagy közvetetten. Úgy látjuk, nem lesz ez másképp Magyarország esetében sem.