A számok önmagukban is jól mutatják a cég teljesítményét. A vállalat harmadik negyedéves üzemi eredménye 3,39 milliárd dán korona volt (140,85 milliárd forint), ez éppen csak meghaladja a 3,38 milliárdos elemzői konszenzust. Az üzemi eredmény nagyjából megegyezik az egy ével korábbival, míg az árbevétel (18,12 milliárd korona) és az eladások egyaránt 4 százalékos növekedést mutatnak.
Az értékesítés felfutását leginkább azonban az ázsiai terjeszkedés segítette. Az ázsiai bevételek 61 százalékot emelkedtek, és hamarosan előléphet a vállalat második legfontosabb piacává.
Ezzel szemben igencsak szenvedett Oroszországban a társaság, az itteni bevételek 15 százalékot estek, nem segített tehát az oroszok hagyományosan magas alkoholfogyasztási kedve.
Főleg az lehetett a gyengélkedés hátterében, hogy a rubel sem muzsikált túl fényesen, de a lassú gazdasági növekedés és a sörpiac 6-7 százalékos zsugorodása is tovább rontott a helyzeten.
Az orosz helyzetnek viszont nem tulajdonítottak túl sok jelentőséget a befektetők, nagyjából 2 százalékos plusz körül mozog az árfolyam.
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!