A szakszervezet emlékezteti a miniszterelnököt, hogy a szervezet fokozott igénybevételével járó és az egészségre különösen ártalmas munkát végzők korkedvezménye a hatályos szabályozás szerint megszűnik az év végén.
Pataky Péter szerint a korkedvezmény nem kegy, nem jótékonyság. A veszélyes munkakörben dolgozó emberek, a bányászok, sugárveszélyes munkahelyeken, melegüzemekben dolgozók, busz- és vonatvezetők a testi épségüket, egészségüket, családjukat áldozzák a munkáért. Pataky Péter szerint öngólt lőne a kormány azzal, ha eltörölné a korkedvezményes nyugdíjazást.
Bár a kormány még 2011-ben határozatot hozott a korkedvezményes nyugdíjat kiváltó ellátások és intézkedések kidolgozásról, ennek a jogszabálynak a megalkotása a mai napig nem történt meg - hívja fel a figyelmet a Mozdonyvezetők Szakszervezete.
Pataki Péter elmondta mondta: a munkáltatók 2010-től a veszélyes munkakörökben dolgozók után 13 százalékos extra járulékot fizetnek. A költségvetésnek ez évente 20 milliárd forintos bevételt jelent.
A mozdonyvezetők azt kérik, hogy a tervezett jogszabály elkészültéig hosszabbítsák meg a hatályos törvényi rendelkezést, amely lehetőséget biztosít a további korkedvezményre jogosító szolgálati idő megszerzésére.
Közölték, a mozdonyvezetők a korkedvezményre jogosultak körébe tartoznak, így őket is "erősen foglalkoztatja", mi történik majd 2014. december 31. után. Korábban a korkedvezmény és a korengedmény intézményei együttesen biztosították a foglalkozás-egészségi okokból alkalmatlanná vált mozdonyvezetők számára a tisztes visszavonulás lehetőségét.
A nyugdíjkorhatár felemelésével nincs adat arra, hogy hányan kényszerülnek majd feladni hivatásunkat 55 év felett, miközben 30-35 évet "becsülettel és tisztességgel ledolgoztak" - olvasható a közleményben. Ha a korkedvezmény intézménye megszűnik, bizonytalanná válik az egészségi okból alkalmatlanná váló mozdonyvezetők sorsa - vélekedik a szakszervezet.