Jól fogytak a fehérneműk
Szemet gyönyörködtető három hónapon van túl a Victoria’s Secret márkát is tulajdonló, L Brands vállalat, és ezt nem csak a márka angyalai mondatják velem.
A társaság profitja ugyanis nem kevesebb mint 43 százalékkal emelkedett az egy évvel ezelőtti szinthez képest 131 millió dollárra, a november 1-el záródó pénzügyi negyedévében. Ráadásul a 12 havi gördülő eredmény már átlépte az 1,8 milliárd dollárt, míg ugyanebben az időszakban a bevétel a 11 milliárd dollárt is meghaladta.
Sőt a cég üzemi eredményhányada is újabb csúcsot hódított meg, a harmadik negyedévben különösen erősebb időszakot zárt, mint egy évvel korábban.
Vagyis a cég úgy készülhet a hagyományos Victoria’s Secret Fashion Show-ra december 2-án, hogy van mit ünnepelnie. Ellentétben például a 2013-as évvel, amikor előtte elég gyatra számokat közölt a cég. (Egyébként az idei VS Fashion Shownak újra lesz magyar fellépője is, Mihalik Enikő személyében, aki már korábban is megfordult a Victoria kifutóján.)
A legalább egy éve nyitva lévő üzletek forgalma is szépen növekedett, vagyis az egy éve még borúsnak tűnő körülmények nagyot változtak a pozitív irányba. Mindezek után már nem is meglepő, hogy a cég megemelte a január végén záruló üzleti évére várt egy részvényre eső profit várakozását.
Kell a nemzetközi bővülés
Habár a kritikus karácsonyai időszakot magában foglaló utolsó negyedévre a korábbiakban már ismertetett prognózisait csak megerősítette a cég, ami egy kisebb csalódást jelentett az elemzők körében.
De az L Brands nem ül a babérjain, több irányba is haladna tovább. Egyrészt az látszódik, hogy az olyan nem kulcsfontosságú termékek, mint például csizmák, ruházat, kabátok eladásai nem mennek túl jól, így ezeket leépíti a társaság, és ehelyett arra fog koncentrálni, amiben a legjobb, a fehérneműkre.
A másik fontos terület, ahol bőven van tér a fejlődésre, a nemzetközi terjeszkedés. A Victoria’s Secret modelljeit ugyanis szerte a világon ismerik, ami bizony komoly marketingerő a cégnek. A legutóbbi negyedévben például a Victoria’s Secret észak-amerikai bevételei több mint 1,4 milliárd dollárt tettek ki, míg a nemzetközi eladások „csak” 80 millió dollárt. A cég olyan országokban is szeretne megjelenni, mint Kína, Mexikó, vagy akár Szaúd-Arábia.
Egyébként az amerikai kiskereskedelmi szektorban nem csak az L Brands számolt be a vártnál jobb eredményekről, ami azt mutatja, hogy a fogyasztók szépen költöttek az elmúlt néhány hét időszakában. Ha pedig ez folytatódik az ünnepi szezonban is, akkor az bizony újabb jó híreket eredményeket hozhat a cégek számára.
Az L Brands befektetői pedig igencsak jó negyedéven vannak túl, az augusztusi szintekhez képest több mint 35 százalékkal emelkedett feljebb a részvény árfolyama, és csütörtökön már áttörte a 80 dolláros szintet is.