Az Extreme Digital egy héttel korábbi, felemás sikerű akciója után az eMag is beszállt a fekete péntek-kampányba. Az ő szervereik azonban bírták a terhelést, így a cég egy átlagos naphoz képest százszoros forgalmat regisztrált. Csúcsidőben előfordult, hogy 60 ezren voltak párhuzamosan az oldalon.
A cég közleménye szerint 1,2 millió látogató mintegy 95 ezer terméket vásárolt egyetlen nap alatt, 1,7 milliárd forint értékben. A gyerekjátékok mellett, a tabletek és a mobilok mentek a legjobban: az előbbiekből 12 ezer, míg az utóbbiakból 15 ezer darabot adtak el.
Érdekesség, hogy kiemelkedően magas volt a mobilról érkező látogatók és vásárlók száma. Összesen 350 ezer látogatás érkezett mobilkészülékről, a vásárlásoknak pedig mintegy 11 százalékát indították mobilról.
A fekete péntek, a hálaadás ünnepe utáni nap az Egyesült Államokban hagyományosan a karácsonyi bevásárlóőrület egyik csúcspontja. Idén több magyar cég is megpróbálkozott ennek a hagyománynak a meghonosításával.
Az eMag a bukaresti székhelyű Dante International tulajdonában van, ami egy tavalyi felvásárlás után az Árukeresőt és az OLX-et is üzemeltető Allegro Group leányvállalatává vált. Tavaly az Allegro magyar cége egész évben bonyolított 2,1 milliárd forintos forgalmat.