A hazai és a külföldi sajtó is tele volt azzal, hogy Rihanna lett a Puma kreatív igazgatója, legalábbis a női termékek esetében. A társaság szerint Rihanna közvetlen befolyással lesz a terméktervezés menetére már jövő tavasztól. Az énekesnővel egyébként többéves szerződést kötöttek, aminek részletei természetesen nem nyilvánosak.
Nem világmegújító ötletről van szó, hiszen korábban például Alicia Keys volt a BlackBerry kreatív igazgatója, igaz nem túl sokáig mivel alig egy év után búcsút intett egymásnak a két fél. Vagy korábban arról is olvashattunk, hogy az Intel 50 Centtel együttműködve fejleszt fejhallgatót.
Mi a helyzet a Pumával?
A Pumára elég sivár negyedévek járnak, ugyanis a társaság bevétele folyamatosan morzsolódott az elmúlt időszakban, de ami még elkeserítőbb, hogy nettó eredmény szintjén egyre nagyobb veszteségeket halmoz fel. Az elkövetkezendő időszakban azonban akár szebb korszak is beköszönthet.
Már egy ideje próbálkoznak valamiféle megújulással, hogy felvegyék a versenyt két legnagyobb riválisukkal, a Nike-kal és az Adidas-szal. Rihanna szerződtetése nem az első lépés, amit tesznek, hiszen már 2013 áprilisa óta új vezére van a cégnek, Björn Gulden személyében. Ő pedig idén már elindított egy nagyszabású marketing kampányt a Pumánál. A márka fő arca pedig olyan világsztár, mint a sokszoros olimpiai bajnok, Usain Bolt jamaicai sprinter, de Mario Balotelli, és az Arsenal focicsapat is a Puma ismert nagykövetei. Állítólag a női részlegnél is egy ismert sportolót kerestek, de végül nem találtak megfelelő embert.
Habár a legutóbbi negyedévben a bevételek már növekedést mutattak, az új szponzori szerződések miatt (például az Arsenal megnyerése) igencsak bele kellett nyúlni a pénztárcába, ami nettó eredmény soron még nagyobb mínuszt okozott. Persze hosszabb távon még jól jövedelmezővé is válhat a frigy.
Francia befolyás alatt
Vagyis az látszik, hogy a Pumánál valamit tenni kell. A német sportszergyártó egyébként 2007 óta a francia luxuscég, a Kering többségi tulajdonában van. Az Yves Saint Laurent vagy a Gucci márkákat is tulajdonló Kering azonban a legutóbbi hírek szerint fontolgatja Puma-részesedésének eladását, legalábbis külföldi hírportálok már erről számoltak be.
A pletykák szerint közel-keleti és ázsiai befektetőkkel tárgyalhattak a lehetséges tranzakcióról, amit azonban hivatalosan még nem erősítettek meg, és egyelőre azt sem tudni mekkora összeget adnának a Pumáért.
A Puma piaci értéke 2,6 milliárd euró körül van jelenleg, ami ugyan nem kevés, de messze elmarad például az Adidas közel 12 milliárd eurós, vagy a Nike több mint 80 milliárd dolláros értékétől.
A Keringnek nem csak a Puma a beteg márkája, a luxus szegmensben a Gucci eladásai sem úgy alakulnak, ahogyan azt Párizsban szeretnék. Éppen ezért ott is felforgatják a vezetőséget. Nem olyan régen elküldték az olasz márka vezérigazgatóját és kreatív igazgatót is, akik a jövő februári kollekció bemutatása után távoznak.
Ez egyébként a legnagyobb változás lesz a Guccinál, amióta 2004-ben elküldték az akkori két legfontosabb embert a cégtől. Egyébként a most távozó Frida Giannini és Patrizio di Marco valamilyen szinten a saját sikerének áldozata is, mivel a Gucci márka talán már túl népszerűvé is vált, ami egy luxusmárkánál nem feltétlenül előnyös. Bizonyos vásárlók ugyanis egy idő után elfordulnak a márkától, mert azt egyre többen vásárolják meg és így elveszik az adott termék exkluzív volta.
Nem véletlen, hogy már elindult az a váltás, aminek keretében magasabb árazást alkalmaznak a Guccinál is, hogy felvegyék a versenyt elsősorban az Hermés-szel, ami a luxusiparban a legexkluzívabb szintet képviseli, nagyon magas minőségével és persze horribilis áraival.
Kérdés, hogy 2015-ben eljön-e a fordulat a Pumánál, a Guccinál, és így a Keringnél is. Mindenesetre, ha valami érdekes történik arról mindenképpen be fogunk számolni. Aki pedig Puma vagy Kering részvények vásárlásán töri a fejét, az könnyen megteheti azt az Investor Trader rendszereiben, hiszen nálunk külföldi részvényekkel is ugyanolyan könnyedén lehet kereskedni, mint magyar papírokkal.
Hogy mennyire lesz fényes Rihanna karrierje a Puma nagyköveteként azt nem tudhatjuk, mindenesetre az biztos, hogy sok rajongóját hozhatja majd a sportszergyártóhoz.