Ugyanannyi édességet eszünk idén is, mint tavaly. Legalábbis értékben 180 milliárd forintos éves forgalomra számítanak az édességgyártól.
Többet eszünk viszont pralinéból és a táblás csokoládéból, előbbiből mintegy 10, utóbbiból 7 százalékkal árultak többet.
Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke szerint a fogyasztók kezdenek visszatérni régebbi vásárlási szokásaikhoz. Érdekesnek nevezte, hogy a váltás és a chipsadó ellenére a táblás csokoládé fogyasztása nem esett vissza. Sőt, a több mint 11 ezer tonnás piac még nőtt is az elmúlt évek során. Ezen belül külön pozitív, hogy az étcsokoládét fogyasztók köre bővül leginkább. Így ma már mintegy 2400 tonnás mennyiséget tesznek ki az antioxidánsokban gazdag keserű csokik.
Értékben 10, mennyiségben 1 százalékkal nőttek az eladások tavaly 2012-höz képest. Ez azt mutatja, hogy a vásárlók a mennyiség helyett a minőséget helyezik előtérbe - húzta alá Sánta Sándor.
A Nielsen adataiból látszik, hogy a teljes éves forgalom jó részét a ünnepek teszik ki. Tavaly a legnagyobb sláger a csokoládé-Mikulás figura volt, amire mintegy 1,7 milliárd forintot adtak ki a fogyasztók az év utolsó két hónapjában.