A háztartási vegyiáruk és kozmetikumok forgalma 270 milliárd forint volt az idei első 10 hónapban Nielsen adatai szerint. Ez több évnyi csökkenés után 6 százalékos növekedést jelent, és 2 százalékosat az eladott darabszámban mérve.
Kiemelkedő mértékben nőtt a konyhai papírtörlők és a fogkefék forgalma, de a mosószer-, a pelenka-, az öblítő-, a dezodor- és a fogkrémeladások is átlagon felül emelkedtek.
Az eladóhelyek arányát tekintve minimális a változás: 2014-ben a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok 34 százalékát adták el 2500 négyzetméternél nagyobb áruházban, míg 20 százalékát 2500 négyzetméteresnél kisebb, de 400 négyzetméternél nagyobb boltban, vagyis szupermarketekben és diszkontokban. 2013-ban 35 százalék volt a legnagyobb eladóhelyek és 19 százalék a szupermarketek és diszkontok részaránya.