Ismét hatalmas népszerűségnek örvendenek a japán autómárkák Kínában, aminek köszönhetően a várakozásokat meghaladó eladott autóról számoltak be a távol-keleti országban.
18 százalékkal bővült februárban a kínai személygépkocsi-értékesítés éves alapon, összesen 1,31 millió darab autó talált új gazdára – közölte a kínai autógyártók szövetsége. Ezzel sikerült túlszárnyalni az elemzők által várt 1,27 millió darabos értékesítési adatot.
A növekedés elsősorban a japán autómárkák iránti bővülő keresletnek tudható be, a Toyota 43, míg a Honda 28 százalékkal több gépkocsit adott el, mint egy éve. Sőt, a Nissan is nagyobb értékesített mennyiségről számolt be.
Érdemes megjegyezni, hogy a japán autómárkákra korábban nagy nyomás helyeződött egy szigetvita miatt, ami a szigetországi termékek bojkottján csapódott le. Ennek a lazulása azonban élénküléssel ér fel a Toyota és társai számára.
Nem csak a japánokra érdemes odafigyelni, a Ford ugyanis 67 százalékos növekedést produkált. Az amerikai gyártóra pedig azért is érdemes lehet odafigyelni, mert tavaly már az ötödik számú külföldi szereplőnek számított Kínában, megelőzve a Toyotát.
Kínában a legnagyobb külföldi gyártó címet elvesztő General Motors 20 százalékos bővülésről számolt be februárban, míg az őt letaszító Volkswagen számairól egyelőre még nem hullott le a lepel.
A külföldi autógyártók mind-mind a kínai gyártók rovására növelték részesedésüket, utóbbiak ugyanis már csak az eladások 38,4 százalékát adták, 4,6 százalékponttal kevesebbet, mint egy éve. Ráadásul a lejtmenet még tovább folytatódhat, a kínai autógyártók szövetsége szerint ugyanis a hazai szereplők kevésbé versenyképesek.
Az autóipari szövetség szerint idén a kínai autóértékesítés 10 százalék körül alakulhat, holott tavaly még 14 százalékos bővülést láthattunk.