A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6

12 álidézet az innovációról

Az innováció nem mindig ilyen látványos, de a hatása felbecsülhetetlen.
Vágólapra másolva!
Az innováció napjaink egyik sztártémája. Egy szakértő most eredeti módon igyekszik rávilágítani a lényegére.
Vágólapra másolva!

Amekkora hype, olyan nehezen megfogható téma az innováció. Miközben az innováció valódi szószólói - és pláne azok, akik nem beszélnek róla, hanem csinálják - napról napra változtatják meg a világunkat, addig mások a vállalati bullshit-generátor egyik melléktermékének tartják a fogalmat.

Az innováció nem mindig ilyen látványos, de a hatása felbecsülhetetlen. Forrás: Retro Mobil

A probléma egyik oka, hogy bár az innovációról szóló irodalommal egy könyvtárat lehetne megtölteni, de könnyen érthetően, néhány szóban vagy mondatban nagyon nehéz megfogni a lényegét.

Ennek a kettősségnek a feloldására kezdett érdekes projektbe Tom Koulopoulos innovációszakértő, aki a bostoni Delphi Group tanácsadócég alapítója, és maga is több mint tíz könyvet írt - közülük többnek is az innováció a központi témája.

Koulopoulos kitalált 12 idézetnek látszó "twittelhető méretű" fordulatot, ami szerinte könnyen érthetően és emészthetően közvetíti az innováció lényegét. Bár az idézetek nem valódiak - illetve természetesen azok, csak nem történelmi személyek vagy híres emberek, hanem Koulopoulos "mondta őket" - a szakértő még azzal is kiegészítette őket, hogy melyik cégekre, iparágakra vagy üzletemberekre mondhatták volna őket.

Íme a lista:

"Ha azért innoválsz, hogy megfelelj a piac elvárásainak, elbuksz. A piac csak azt ismeri, amit már megtapasztalt, az innováció pedig pont a piac tapasztalatait változtatja meg."

Az Apple, amely mindkét eddigi legnagyobb innovációját, az iPodot és az iPhone-t is egy-egy válság közepén dobta piacra, amikor az embereknek egy új kütyüre volt legkevésbé szükségük.

"Ahelyett, hogy azt mondod, hogy 'mi nem így szoktuk csinálni', mondd inkább, hogy 'hagyjuk, hogy más csinálja így, és elvegye az összes vásárlónkat'".

A Border Books, amely 2001-ben kiszervezte az e-kereskedelmi üzletágát, és az Amazont bízta meg ennek a lebonyolításával. A többi történelem.

"A tapasztalat, hogy eddig hogy mentek a dolgok, ellenünk fordul, amint egy új ötletben rejlő üzleti potenciált próbálunk meg értékelni."

A Kodak, amely feltalálta a digitális fényképezést. A vállalat később pont a saját találmánya miatt ment csődbe.

"A siker megbénítja az innovációt, mert azt az illúziót kelti, hogy a státuszt, amit elértünk a gyors cselekvések könnyen kockára teszik."

A 3M, amely elkezdte mérni, hogy az innovációk és termékfejlesztések pontosan milyen hatással vannak a bevételeire.

"Úgy tűnik, hogy annyira bízunk a megérzéseinkben, hogy elutasítjuk azt, hogy szembenézzünk a valósággal - amíg aztán bele nem ütközünk fejjel."

A Blockbuster, ami 2000-ben visszautasította, hogy felvásárolja a Netflixet. Helyette az Enronnal fejlesztették ki a video-streamelő szolgáltatásukat.

"Az innováció egy könyörtelen, folyamatosan gyorsuló futópad."

Az Intel, amely egyre gyorsabban és gyorsabban kényszerül arra, hogy tovább kicsinyítse a termékeit, még akkor is, ha már jó ideje mondják, hogy ez lehetetlen.

"Egy sikeres modellt hátrahagyni nem azt jelenti, hogy szakítunk a korábbi tudásunkkal, hanem azt, hogy nem hagyjuk, hogy a múltbeli korlátok kössék meg a kezünket, amikor a jövő lehetőségeit teszteljük."

A SpaceX, amely egészen egyszerűen elutasítja, hogy szembenézzen a múlt korlátaival.

"A kialakult iparágakban az innováció magjai elsőre gyomnak tűnnek."

Az OnStar, amely a világ akkor talán legkevésbé innovatív vállalatán - a GE-n - belül született, majd az egyesült államok egyik legértékesebb autóipari brandjévé vált.

"A nagyszerű innováció olyan, mint Michelangelo Dávidja: csak le kell róla fejteni a felesleget."

A Google.

"Az innováció olyan, mint a déja vu. Ha már egyszer elfogadjuk az ötleteket, olyan, mintha mindig is ott lettek volna az orrunk előtt."

A Facebook.

"A siker önelégültséghez vezet, ami kiirtja a változás utáni vágyat és azt, hogy ezért cserébe akár a kudarcot is felvállaljuk."

Az amerikai autóipar, amely - bár évtizedeken keresztül látta a távolkeleti autógyártás felemelkedését - mégsem tett semmit azért, hogy az ne tarolja le véglegesen.

"Túl hamar feladjuk az új ötleteket, aztán túl sokáig gyászoljuk őket. Szedd össze magad, tanulj, és maradj mozgásban!"

Henry Ford, akinek a Ford csak a harmadik vállalkozása volt, miután az első kettő tönkrement.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!