A tavalyi év legnagyobb ütemben növekvő közösségi oldala, a Pinterest egyre komolyabb erőfeszítéseket tesz azért, hogy a dinamikusan növekvő felhasználói bázisát minél hatékonyabban profitra váltsa.
A szponzorált pinek intézménye senkinek nem okozott meglepetést, hiszen a Facebooktól a Twitteren keresztül a Tumblr-ig minden közösségi oldal a jól célozható reklámokból tartja fent magát, a Pinterest azonban eddig a pillanatig csak nagyon visszafogottan kísérletezett ezzel az eszközzel.
Tegnap azonban a szájt blogján megjelent egy bejegyzés, amelyben közlik a felhasználókkal, hogy most már a felhasználók "home feedjébe" vagyis a főoldalon megjelenő képek közé is beteszik a reklámokat.
"A béta tesztelés hónapjai alatt nagyon aktívan kooperáltunk a reklámozóinkkal, hogy finomhangoljuk a rendszert, és mivel úgy ítéltük meg, hogy a partnereink készen állnak erre, felgyorsítjuk az eseményeket, és idénre rendkívül ambíciózus tervekkel álltunk elő" - mondta a szájt partnerfelelőse Joanne Bradford a Wall Street Journalnak.
A most megjelenő szponzorált tartalmakat egyelőre megjelenítés-alapon (CPM) fizetik a reklámozók, akik előtt az Egyesült Államokban már január eleje óta nyitva áll a lehetőség, hogy fizetett megjelenést vegyenek.
A relkámszolgáltatás fő modellje azonban hosszútávon ugyanúgy átklikkelés (CPC) alapú lesz, mint a Facebook vagy a Google hasonló szolgáltatásai, és feltehetőleg a kis- és középvállalatok hasonló hatékonysággal tudják majd alkalmazni a rendszert a saját marketingjükhöz.
A szponzorált pinek bétatesztje egyébként tavaly júniusban kezdődött, és pillanatnyilag sem arról nincs információ, hogy a CPM alapú modell mikor nyílik meg az USÁ-n kívüli piacok számára, sem arról, hogy a CPC-alapú modell fejlesztésében mikor lesz érdemi előrelépés.