A trend akkorára dagad majd, hogy a Samsung szerint 2017-re a termékek 90 százaléka már IoT (Internet of things azaz a tárgyak internetéhez tartozó) eszköz lesz majd, ezért érdemes szemmel tartani a legfrissebb fejlesztéseket.
„Aki most lemarad az Internet of Things újdonságairól, nagyobbat veszíthet, mint azok, akik az 1990-es években nem látták meg az internet adta értékesítési lehetőségekben a potenciált” – foglalta össze a Las Vegasban rendezett Consumer Electronics Show tanulságait Christopher Moore, a Fidelity befektetési alap portfoliómenedzsere.
Moore szerint az IoT területe azért is izgalmas befektetés a jövőre nézve, mert nemcsak termékek értékesítéséről, hanem termékinnovációról is szól, amelyben a fiatalabb korosztályt megcélzó, hálózatba kapcsolt intelligens eszközök jelentik a jövőt.
Az IoT a befektetők számára nem csak abból a szempontból lehet érdekes, hogy az IT piacon milyen versenyhelyzeteket hoznak majd az új eszközkapcsolások, de azt is érdemes lesz figyelni, hogyan változtatja majd meg a jelenség az üzleti modelleket.
Dmitry Solomakhin, a Fidelity munkatársa szerint azok a vállalatok lehetnek sikeresek, amelyek már most befektetnek az IoT adta lehetőségekbe és az új technológiák mentén különböztetik meg magukat a versenytársaktól.