Három túlteljesített közösségi kampány

kickstarter, közösségi finanszírozás, crowdfunding, next keyboard
Kommunikáljunk kütyüinkkel, a közösségi kampány ezt könnyíti meg
Vágólapra másolva!
A közösségi finanszírozásban az a szuper, hogy sem befektetői tapasztalat, sem különösebben masszív tőke nem kell hozzá, mégis teljesen esélyes. A jól szabályozott keretek között 10-50 dolláros hozzájárulásokból valóban simán meg lehet lökni egy innovatív ötletet.
Vágólapra másolva!

Mi most három olyan kampányt mutatunk be, amelyik támogatás szempontjából már beérkezett a finisbe, de kicsit még fut tovább. A kampányok sikeresek, de tartanak még. Mikrovállalkozásokról lévén szó nyilván minden cent számít.

Tölteni bárhol, bármikor

Szeretjük a kütyüinket, de ehhez kénytelenek vagyunk szeretni az elkerülhetetlen kötöttséget is: az eszközeink okosak, az akkumulátoraink teljesítménye korlátozott. Hatalmas innovációval szabadít meg mindettől a Kraftwerk. Ezzel a tenyerünknél alig nagyobb, leginkább egy villanyborotvára emlékeztető, hordozható töltőállomással elfelejthetjük a kábeleket, az elektromos hálózatot mint alapfeltételt. Ez pedig nagyon nagy szabadságot ad. A Kraftwerkkel feltölthetjük az ipodunkat a buszon, használhatjuk a laptopunkat egy kávéházban akkor is, ha nem a konnektor melletti asztalnál ülünk, és a fejlesztők szerint akár a civilizációból kiszakadva, heteken át tartó túrán sem kell lemondanunk a telefonról. Magát a töltőt újratölteni néhány másodperc kérdése, egyetlen fújás egy közönséges kis gázpalackból, amilyent az öngyújtókhoz használnak, de akár a megújuló forrásból származó gáz is megteszi. Az egyszerre pillekönnyű és masszív eszközhöz a fejlesztők 500 ezer dollárt vettek célba, a lelkes támogatók csaknem 9 ezerrel tolták meg a célösszeget, és még 53 napig tart a kampány.

Kommunikáljunk kütyüinkkel Forrás: Kickstarter

Billentyűrajz helyett billentyű

Az iPhone-t látná el valódi billentyűkkel egy kanadai startup, a Next Keyboard. Az olyan hívószavak, mint villámgyors kurzor, térbeli, ezért sokkal stabilabb shiftbillentyű, prediktív bevitel (ó, áldott kétezres évek eleje!), szebbnél szebb emotikonok és hátterek úgy látszik megötszörözték a bizalmi tényezőt: kértek 10 ezer, kaptak máris 51 ezer dollár támogatást, és hátra van még két hét. A bemutató videó szerint ha azt pötyögjük be, „I feel like poop”, az utolsó szó helyett megjelenik a jól ismert, gyerekrajzra hajazó kis barna emoto. A fejlesztők az uralkodó gránit-fekete világot is megelégelték: ha hangulatosabb billentyűháttérre vágyunk, kereshetünk másik színt. Nap mint nap hasznosítják a kommentekben megírt ötleteket a finomhangolásra, a bétaverzió kész. Az iPhone remek, de ezzel a kiegészítéssel egyenesen csoda lesz használni – ígérik az ötletgazdák.

Függőágy a lábnak

Két egyetemista arra az égető problémára keresett választ, hová tegyék a lábukat, miközben tanulnak, programoznak, dolgoznak hat órát, majd játszanak még hetet. Az asztallap alján extra erős, 50 kiló terhelést bíró fülhöz rögzíthető függőágyat fejlesztettek a lábnak, méghozzá három kiadásban: ha cipőstül, ha csak zokniban, illetve ha fázik, mert ez utóbbi fűthető. A gondolattól, hogy nincs többé magam alá gyűröm az egyiket, cserélek, felcsapom az asztalra, szerzek egy üres kartondobozt, megfordítom a szemetest annyira felvillanyozta a támogatókat, hogy a megcélzott 15 ezer dollár máris a 40 ezret súrolja, és még 29 nap van hátra a kampányból.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!