Dunaújváros, 2015. január 8.
Az útdíjköteles Pentele híd (M8 Duna-híd) Dunaújváros közelében 2015. január 8-án.
MTI Fotó: Ujvári Sándor
Vágólapra másolva!
A logisztikai cégek szerint az árukövetési rendszer jelenlegi állapotában még nem alkalmas az éles üzemre, mivel nem egyértelműek a jogszabályok, sok a tisztázatlan szakmai kérdés és a működési bizonytalanság. Megfelelő tesztidőszak nélkül nem látható, hogy az EKÁER hogyan fogja teljesíteni a kitűzött kormányzati célokat.
A logisztikai szakma szerint meg kellene hosszabbítani két hónappal a január végéig tartó türelmi időszakot. A tesztidőszak tapasztalataira építve a szakmával együttműködésben egy olyan komplex rendszert kellene szerintük létrehoznia az adóhatóságnak, amely nem okoz jelentős többletadminisztrációt, több adóbevételt generál és növeli az ország versenyképességét.
A logisztikai szövetség eddigi tapasztalatai:
nem egyértelmű megfogalmazott törvény
a NAV munkatársai még nem eléggé felkészültek
hiába teszik fel a vállalatok kérdéseiket a NAV honlapjára, arra semmiféle válasz nem érkezik
sofőrök tájékoztatása nem megfelelő
jelentős többletadminisztráció
a közúti ellenőrzések időigényesek
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!