A baranyai megyeszékhelyen évtizedeken keresztül szolgáltató, ma már felszámolás alatt álló Pécsi Közlekedési (PK) Zrt.-ből 2011-ben biztonsági örökkel távolítatták el vezetőséget, ahogyan az két évvel korában a vízműnél is történt. Akkor 3 milliárd forintos egyezséget kötött Pécs a vízműből erővel eltávolított Suezzel. A mostani ügy akár hasonló véget is érhet.
A Figyelő információi szerint a PK Zrt. anyagi helyzete az előző évtized második felében tragikussá vált, hogy 2007-ben a csőd közelébe került. Akkor, amikor a cégnek már egyetlen bank sem volt hajlandó hitelezni, színre lépett egy befektető.: a Mecsekbusz Kft., s egymilliárd forint értékben tőkét emelt. A 2009-től regnáló városvezetés előbb megkérdőjelezte a Mecsekbusz bevonását, majd 2011-ben erővel átvette a PK irányítását.
„Kártérítés címén a Mecsekbusz Kft. eredetileg 3,1 milliárd forintot és annak kamatait kérte a Pécs Holdingtól, az idő teltével a követelés ma már összesen 4,5 milliárd forintra rúg" – közölte a Figyelővel Megay Róbert, a Mecsekbusz Kft. képviselője.
„Nem jár a pénz, pereskedünk" - mondta a lapnak Csizi Péter, akinek titulusa időközben változott: alpolgármesterből országgyűlési képviselő lett, ám ugyanúgy Pécs színeiben.
Pécs megyei jogú város éves költségvetése 41 milliárd forint, ennek több mint tízede lesz az az összeg, ami a per tárgyát képezi. Ha veszít a város, akár csődbe is mehet.
„Még nem pereskedünk, csak fizetési felszólításokat küldünk, de nyilván per lesz belőle. Arra fogunk törekedni, hogy a felelősöket nevükön nevezzék, hogy azt a több milliárd forintos kárt, ami a várost sújtja majd, az ott élők személyekhez tudják kötni." - mondta a lapnak Megay Róbert.