Jól sikerült a világszinten mintegy 22 ezer kávézóval rendelkező Starbucks üzleti évének első negyedéve, amely a rendes naptári évhez képest csúsztatva, szeptember végén kezdődött.
Lássuk a jelentés főbb számait:
A szokásos bevételi és eredményadatok mellett a befektetők árgus szemekkel figyelnek a legalább egy éve nyitva tartó Starbucks üzletek forgalmára is: E tekintetben 5 százalékos bővülésről számolt be globális szinten a cég, ami felülmúlta a 4,7 százalékos növekedést váró elemzői konszenzust.
Ráharaptak a Starbucks szendvicseire
Mindemellett igen jó fényben tüntet fel a Starbucksot, hogy a vásárolók már nem csak egy kávéra térnek be, hanem a lánc által kínált ételeket is egyre nagyobb étvággyal fogyasztják. Ezt jól mutatja, hogy a negyedév során a reggeli szendvicsek értékesítése 29, míg az ebéd menük eladása 15 százalékkal nőtt.
A kávézólánc konkrét célja, hogy az elkövetkezendő öt évben megduplázza az ételek eladásából származó bevételeit, ami így több mint 4 milliárd dollárra hízhat. Jelenleg a bevételek mintegy 11 százaléka származik különböző szendvicsek, menük és egyéb ételek eladásából.
A paletta az italok terén is bővült, a Starbucks ugyanis egyre több egységében teszi elérhetővé a különböző söröket, illetve borokat is. Ráadásul, hogy a betérő vásárlóknak ne kelljen sokat várniuk, a Starbucks egyre több helyen teszi elérhetővé a mobilon való rendelés lehetőségét.
Összességében pozitívan fogadták a gyorsjelentést a befektetők, aminek köszönhetően közel 5 százalékos emelkedéssel, 87 dollár (+5,2%) közelében kezdheti meg a mai kereskedést a Starbucks részvénye. Van is miért örülni, hiszen ezzel új történelmi csúcsot állítana fel a papír, átadva a múltnak a tavaly decemberben felállított 84,2 dolláros maximumot.
A Starbucksról szóló korábbi írásainkról itt olvashat bővebben.