Az eMag internetes áruház vevője arra panaszkodott, hogy a Fekete Péntek akció során rendelt egy fényképezőgépet és egy babamonitort, amikre mégsem volt szüksége, ezért, ahogy ezt a cég minden vásárlójának felajánlja, szerette volna visszaküldeni őket. A futár a csomagokat el is vitte, a raktárba megérkeztek, de az eMag késlekedett a vételár megtérítésével.
Való igaz, hogy főszezonban a legtöbb panaszt a szállítás, az áruvisszaküldés és a pénzvisszatérítés miatt kapták, ezek legtöbbje megalapozott volt, ismerte el az Origónak az eMag. "Optimistán becsültük meg kapacitásainkat az év legfontosabb vásárlóidőszakában leadott megrendelések feldolgozásával kapcsolatban. Azt ígértük vásárlóinknak, hogy az előre megadott határidőn belül kiszállítjuk a termékeket, amit nem tudtunk tartani" - írják. Minden olyan ügyfelüktől elnézést kérnek, akit kellemetlenség ért, a panaszos ügyfeleket igyekeznek kárpótolni, például vásárlási utalvánnyal.
"Sokat tanultunk a hibáinkból, és máris azon dolgozunk, hogy növeljük a kapacitásunkat, felkészültebbek legyünk a vásárlási főszezonra, illetve az ügyfelek panaszainak kezelésére" - írják közleményükben. A fényképezőgéppel és babamonitorral pórul járt ügyfél már visszakapta a pénzét.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz 2014-ben és 2015-ben összesen 51 bejelentés és tájékoztatáskérés érkezett az eMaggal kapcsolatban. A fogyasztóvédelem az Origónak azt mondta, ezek nagy része csak tájékoztatáskérés volt, aminek eleget tettek. Érdemi intézkedést a legtöbb ügy nem igényelt, közigazgatósági hatósági eljárás két esetben indult, ezek jelenleg folyamatban vannak.