Túlterhelte az eMagot a Fekete Péntek

áruház bevásárlókocsi doboz EGYÉB TÁRGY ÉPÜLET HASZNÁLATI TÁRGY HÉTKÖZNAPI sorban áll SZEMÉLY TÁRGY vásárol Fairfax, 2014. november 28.
Vásárlók a Walmart áruházban a Virginia állambeli Fairfaxban 2014. november 27-én. A hálaadás napja utáni Fekete Péntek
Fairfax, 2014. november 28. Vásárlók a Walmart áruházban a Virginia állambeli Fairfaxban 2014. november 27-én. A hálaadás napja utáni Fekete Péntek (Black Friday) hagyományosan a karácsony előtti bevásárlási időszak nyitánya az Egyesült Államokban. (MTI/EPA/Jim Lo Scalzo)
Vágólapra másolva!
Az eMag online áruház elismerte, hogy túlvállalták magukat, a főszezonban gyakran késtek a szállítások és a visszafizetések. A kellemetlenségekért elnézést kérnek.
Vágólapra másolva!

Az eMag internetes áruház vevője arra panaszkodott, hogy a Fekete Péntek akció során rendelt egy fényképezőgépet és egy babamonitort, amikre mégsem volt szüksége, ezért, ahogy ezt a cég minden vásárlójának felajánlja, szerette volna visszaküldeni őket. A futár a csomagokat el is vitte, a raktárba megérkeztek, de az eMag késlekedett a vételár megtérítésével.

Optimistán becsülték meg

Való igaz, hogy főszezonban a legtöbb panaszt a szállítás, az áruvisszaküldés és a pénzvisszatérítés miatt kapták, ezek legtöbbje megalapozott volt, ismerte el az Origónak az eMag. "Optimistán becsültük meg kapacitásainkat az év legfontosabb vásárlóidőszakában leadott megrendelések feldolgozásával kapcsolatban. Azt ígértük vásárlóinknak, hogy az előre megadott határidőn belül kiszállítjuk a termékeket, amit nem tudtunk tartani" - írják. Minden olyan ügyfelüktől elnézést kérnek, akit kellemetlenség ért, a panaszos ügyfeleket igyekeznek kárpótolni, például vásárlási utalvánnyal.

Az eMag optimistán becsülte meg saját kapacitását Forrás: MTI/EPA/Jim Lo Scalzo

"Sokat tanultunk a hibáinkból, és máris azon dolgozunk, hogy növeljük a kapacitásunkat, felkészültebbek legyünk a vásárlási főszezonra, illetve az ügyfelek panaszainak kezelésére" - írják közleményükben. A fényképezőgéppel és babamonitorral pórul járt ügyfél már visszakapta a pénzét.

Két eljárás indult

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz 2014-ben és 2015-ben összesen 51 bejelentés és tájékoztatáskérés érkezett az eMaggal kapcsolatban. A fogyasztóvédelem az Origónak azt mondta, ezek nagy része csak tájékoztatáskérés volt, aminek eleget tettek. Érdemi intézkedést a legtöbb ügy nem igényelt, közigazgatósági hatósági eljárás két esetben indult, ezek jelenleg folyamatban vannak.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!