Ha alig várjuk a szombati bulit, és túlpörgött üzenetekkel bombázzuk a barátainkat, akkor ezzel: „!!!!!!!!!!!!!!!!!!!4!!4!!!!” garantáltan elrémisztünk mindenkit, de bezzeg senki nem sokallja, ha körbeküldünk egy táncoló nyulat. Ha ki akarunk menekülni egy beszélgetésből, tüske és konfliktus nélkül tehetjük meg a béke jelével, míg ha ugyanezt verbalizáljuk, a legnagyobb óvatosság dacára is fennáll a sértés veszélye. Nem is beszélve arról, mekkora segítség az egyszerű szívecske azoknak, akik még mindig szemérmeskednek, amikor ki kell bökni az sz-szót, azt a bizonyosat.
Ebbe állt bele vadonatúj alkalmazásával az IKEA. A 100 darabos emotikon-sorozat főszereplői az azonnal felismerhető, kultikus IKEA-cikkek. A kék szatyor, a pitypang lámpabúra, a húsgombóc, de megtaláljuk a Klippan kanapét és a Billy könyvespolcot is. A cél pedig, mint ebből a szokásosan szellemes videóból kiderül, a férfi-nő konfliktusok elsimítása.
Tehát sok ezer éve megy a rapli, de bármilyen veszekedést felold a száz IKEA ikon egyike! Egy szava sem lesz a mosogatásra annak, aki dühödt fújtatás helyett egy cuki edény formájában értesül a feladatról a telefonján.
Mindezzel persze az IKEA nem lépte át a saját árnyékát, világéletében nagyban támaszkodott a képi nyelvre, gondoljunk csak arra, ahogy a bútorok összeállítását magyarázzák el a kis füzetek. De a Wired még azt is el tudja képzelni, hogy új trend hajnalához érkeztünk, a piktogram-marketing akár el is törölheti a hagyományos marketinget. A saját emotikon-fejlesztés szektorfüggetlennek tűnik. Épp úgy élhet a lehetőséggel egy szubkultúra – ezek itt leszbikus emotikonok –, egy márkaóriás – a negyvenedik évad kezdete alkalmából a Saturday Night Live-ot ugyancsak applikációval ünnepli az NBC –, és ugyan miért ne lovagolhatnák meg a hullámot a kisvállalatok. A piktogram felgyorsítja a kommunikációt, főként ha frappáns, ha azonnal leesik, ha jó nézegetni, ha beszédes, ha az érzelmeinkre hat, és a tetejébe a márkát erősíti.
Mint most az IKEA száz kis emojija.