Elektromos autók gyártását tervezi az Apple. Egyelőre hivatalos bejelentés még nem történt, de a kiszivárgott információk alapján a vállalat már egy teljes egységet létrehozott a cél elérése érdekében. A projekt Titan kódnéven fut és a hírek alapján egyelőre néhány száz Apple alkalmazott dolgozik rajta.
A The Wall Street Journal azt is tudni véli, hogy a készülőben lévő autó egy egyterű lesz és a munkát Steve Zadesky vezeti, aki korábban a cég iPhone terméktervezésért felelős alelnöke volt. Zadesky, nem mellékesen, az Apple-höz való csatlakozása előtt a Ford mérnöke volt. De nem ő az egyetlen korábbi autóipari dolgozó, aki ma már az Apple magas pozíciót betöltő döntéshozója. A vállalat gazdasági igazgatója, Luca Maestri is például a General Motors-nál dolgozott az Apple előtt.
Az autógyártás olyannyira nem áll távol a cégtől, hogy állítólag már a 2011-ben elhunyt Steve Jobs is gondolkodott ezen az irányon. A vállalat marketingért felelős alelnöke, Philip Schiller pedig egy 2012-es bírósági vallomásában említette, hogy már az első iPhone 2007-es piacra dobása előtt is tervben volt egy autó megalkotása.
Azt se felejtsük el, hogy az amerikai tech óriásnak már számos olyan fejlesztése áll amúgy is rendelkezésre, amik akár egy elektromos autó gyártásához is felhasználhatóak lennének. Ezek egyik legfontosabb alkatrészének, az akkumulátorok területét például a cég hosszú évekig kutatta. Ennek eredményeként születtek meg végül az iPhone-ok, iPadek és Mac-ek áramforrásai. De hasonlóan fontos lehet a cég 2012-ben bevezetett navigációs rendszere, illetve a tavaly bemutatott CarPlay is, ami egy olyan szoftverrendszer, ami az autógyártók számára integrálja az Apple applikációit.
A kedélyek lehűtéseképpen azt azért mindenképpen érdemes tudni, hogy az Apple már többször tesztelt olyan ötleteket, amikből végül semmi nem lett. Továbbra is kérdéses tehát, hogy előáll-e végül a cég a saját elektromos autójával.
Gene Munster, a Piper Jaffray elemzője úgy véli, az autóipar megfelelő célpont lehet az amerikai óriáscég további terjeszkedésének, azt viszont nem tartja valószínűnek, hogy a következő 5 évben piacra dobnák a saját elektromos autójukat. A legilletékesebbek, vagyis maga a cég egyelőre nem kommentálta az értesüléseket.