Az update egyik leglátványosabb eredménye, hogy az alkalmazás egy tucat erre kijelölt fotóból gombnyomásra gifet készít, amihez később szöveget is adhatunk. Egy másik lehetőséggel 150 fotóból elindíthatunk egy diavetítést. Mi állítjuk be, milyen gyorsan váltakozzanak, és alá a zenét is. Egy harmadik formátumban 30 különféle árnyalattal valósíthatjuk meg a kreatív ötleteinket, mintha színes ceruzával, festékkel vagy vékony hegyű filccel gondolnánk tovább a képeinket.
Valószínűleg a nagy versenytárs, a Vine lebegett a fejlesztők szeme előtt, amikor megújították a videófunkciót: 15 másodperces szüneteket és köztes szöveget illeszthetünk a minimoziba. A Fedezd fel (Explore) funkcióval pedig még több ötletet kapunk, a startup minden egyes posztolt videóból gifet készített.
A szakértők szerint ilyen lenne a Tumblr, ha ma találkoznánk vele először. Valójában a Kanvas egyszerre hajaz önálló közösségi médiaoldalra – profilokat hoznak létre a felhasználók, követéssel alakulnak ki a kapcsolatok, mint a Twitteren – és egészít ki egyéb platformokat az Instától az emailen át az sms-ig. De tekintve, hogy tavaly ilyenkor 25 ezer feltöltésük volt, most pedig 1 millió fölött járnak, a Kanvas bőven okozhat még meglepetést a piacon.