Fityiszt mutat a Yahoo a Google-nak

Marissa Mayer, a Yahoo elnök-vezérigazgatója
Mint mindenen, a SEO-eredményeken is meglátszik Marissa Mayer királynői munkakedve
Vágólapra másolva!
Idén januárban az összes keresés 74,8 százalékát bonyolították a Google felületén. Ezzel először fordult elő, hogy a keresésekben 75 százaléknál kevesebb jutott a SEO-óriásnak, legalábbis a StatCounter statisztikái szerint. A Yahoo számára viszont a Google mélypontja ötéves rekordot hozott: ennyi ideje nem ért el a cég 10,9 százalékos részesedést a keresők piacán.
Vágólapra másolva!

Novemberben évtizedes együttműködés járt le a Mozilla Alapítvány és a Google között, bár a Chrome 2008-as bevezetése óta a feszültség állandó volt a két vállalat között. A Yahoo észrevette a lehetőséget, bevágott és nyert: míg eddig a Firefox böngészőben a Google szolgáltatásával lehetett alapból keresni, tavaly óta a Yahoo a default.

Mint mindenen, a SEO-eredményeken is meglátszik Marissa Mayer királynői munkakedve Forrás: Yahoo

A StatCounter külön szűrte a Yahoo és a Mozilla novemberi megállapodása óta aktív felhasználókat. Az eredmény: a Firefoxon futtatva a Yahoo 9,9 százalékról 28,3 százalékra nőtt, míg a Google 81,9-ről 63,9-re esett.

A StatCounter elnöke, Aodhan Cullen szerint azonban a Firefoxtól független keresési adatokban eltűnt mind a Yahoo ugrása, mind a Google vesztesége. Szerinte ebből tisztán kirajzolódik az alapértelmezett kereső jelentősége – a legnagyobb piaci szereplőknek cseppet sem mindegy, mire jutnak a közeljövőben a kérdésben az Apple eszközökön használatos Safari böngészővel. A hírek szerint ugyanis Marissa Mayer is megállapodni készül az Apple-lel, hogy a Safariban se a Google szolgáltatásai legyenek alapértelmezettek.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről