Novemberben évtizedes együttműködés járt le a Mozilla Alapítvány és a Google között, bár a Chrome 2008-as bevezetése óta a feszültség állandó volt a két vállalat között. A Yahoo észrevette a lehetőséget, bevágott és nyert: míg eddig a Firefox böngészőben a Google szolgáltatásával lehetett alapból keresni, tavaly óta a Yahoo a default.
A StatCounter külön szűrte a Yahoo és a Mozilla novemberi megállapodása óta aktív felhasználókat. Az eredmény: a Firefoxon futtatva a Yahoo 9,9 százalékról 28,3 százalékra nőtt, míg a Google 81,9-ről 63,9-re esett.
A StatCounter elnöke, Aodhan Cullen szerint azonban a Firefoxtól független keresési adatokban eltűnt mind a Yahoo ugrása, mind a Google vesztesége. Szerinte ebből tisztán kirajzolódik az alapértelmezett kereső jelentősége – a legnagyobb piaci szereplőknek cseppet sem mindegy, mire jutnak a közeljövőben a kérdésben az Apple eszközökön használatos Safari böngészővel. A hírek szerint ugyanis Marissa Mayer is megállapodni készül az Apple-lel, hogy a Safariban se a Google szolgáltatásai legyenek alapértelmezettek.