Számos negatív tényező ellenére is jól sikerült a Heineken tavalyi negyedik negyedéve, de mindez az egész éves eredményeiről is elmondható. Nem jelentett nagy problémát, hogy csökkentek a holland sörgyártó nyugat- és kelet-európai eladásai, hiszen az afrikai és ázsiai fogyasztások pótolták a kieső bevételt. Bár némi pesszimizmusra ad okot a jövőre nézve, hogy a vállalat üzemi eredményének 10 százalékáért felelős Nigériát igencsak megviseli az olajárzuhanás.
Ennek ellenére egyáltalán nem számolhatott be rossz negyedévről a vállalat, ezt is mutatja, hogy a nettó profit 11 százalékos emelkedésének hatására a részvényeseknek járó osztalékot 24 százalékkal tudták megemelni. Ennek hátterében pedig a nagyobb haszonkulccsal eladott prémium söreinek megnövekedett eladásai álltak.
A vállalat a teljes tavalyi évet tekintve sikeresen túlszárnyalta az elemzői várakozásokat is mind árbevétel, mind tisztított részvényenkénti profit soron, előbbit nem is kevéssel, több mint 10 százalékkal sikerült felülteljesítenie a világ harmadik legnagyobb sörgyártójának. Az amszterdami vállalat éves nettó profitja 1,52 milliárd eurót tett ki, ami jelentős növekedést jelent az egy évvel korábbi 1,36 milliárd eurós eredményhez képest.
A jövőt tekintve a vállalat vezetése egy kihívásokkal teli évre számít idén, éppen ezért folytatják a korábban megkezdett költséghatékonysági intézkedéseket. Ennek eredményeképpen viszont az éves profit marzsok 40 bázispontos emelkedését várják közép távon. Emellett az idei évre a organikus bevétel emelkedését és a fejlődő piacok fogyasztásának az eddig látottaknál is nagyobb mértékű növekedését várják.
A jelentésre a befektetők pozitívan reagáltak és már 2 százalék fölötti pluszban jár az árfolyam az amszterdami tőzsdén.