Kinek kell egy Calvin Klein, Tommy Hilfiger, Ralph Lauren vagy Michael Kors termék, ha megfizethető? A luxus attól luxus, hogy csak kevesek számára elérhető: ha minden második ember Michael Kors táskával mászkál, a márka elveszíti vonzerejét, a tehetősebb vevők már nem tekintik luxusnak, és nem veszik meg. Ez az egyik oka annak, hogy a fenti cégek mindegyike küszködik, írja a Cnn.com.
A gazdasági válság kitörése után ezek az alsó luxuskategóriába tartozó vállalatok lejjebb vitték az áraikat, hogy ugyanannyi terméket tudjanak eladni mint korábban. Mostanra viszont épp a megfizethetőségük miatt kezdik elveszíteni a vonzerejüket, ezáltal a bevételük is csökken. Ehhez hozzájárul, hogy az alacsonyabb árak miatt kevesebb a nyereségük.
Az ilyen cégek előtt két lehetőség áll. Vagy beletörődnek abba, hogy tömegmárkák lettek, terjeszkedni kezdenek és megpróbálnak több olcsóbb árut eladni a kevesebb drágább helyett. A másik lehetőség, hogy elkezdenek árat emelni, és megpróbálnak visszakapaszkodni a luxuskategóriába. Ez utóbbi úton indult el például a Calvin Klein a farmerjeivel. A Ralph Lauren és a Kors az előbbi megoldást választotta, a Korsnak 2013 elején még csak 395 boltja volt, most már 509.
A jelen gazdasági helyzetben a terjeszkedés sem hozza feltétlenül a kívánt eredményeket. Ezek ugyanis amerikai márkák, a terjeszkedés számukra főleg az európai piacot jelenti. De Európa gazdasága még mindig vergődik, a dollár pedig nagyon erős az euróhoz képest, az európai vásárlóknak ezek a termékek így túl drágák.
A Ralph Lauren bevételei majdnem 10 százalékot estek 2014 utolsó három hónapjában a megelőző évhez képest, 2015 január 4-én a részvényei egy nap alatt 18 százalékot zuhantak. A Kors részvényei január 5-én 2 százalékot estek. A PVH cég részvényei (az ő kezükben vannak a Calvin Klein és a Tommy Hilfiger márkák) év eleje óta 15 százalékot vesztettek az értékükből.