Országos problémáról van szó, erősítette meg az Origónak a MÁV. Hardverhiba miatt nem működik az összes jegykiadó automata, és nem elérhető az online jegyértékesítés sem.
A probléma elhárításán dolgoznak a MÁV munkatársai, de azt nem tudták megmondani, mikorra állhat helyre a rendszer. Jelenleg csak a pénztáraknál lehet jegyet vásárolni. A MÁV menetrendje az Elvirán, ezen a linken továbbra is elérhető.
A műszaki hiba miatt a pénztárak előtti sorban állási idő várhatóan meghosszabbodik minden nagyobb vasútállomáson, pályaudvaron, ezért a MÁV-START Zrt. figyeli az utasforgalom alakulását, és – lehetőségei szerint – több pénztár kinyitásával segíti a várakozási idő csökkentését, írja közleményében a cég. A vasúttársaság azt javasolja az utasoknak, hogy a menetjegyváltáshoz vegyék igénybe a budapesti belvárosi menetjegyirodát is (V. kerület, József Attila u. 16.), amely a mai napon 9-től 18 óráig tart nyitva.
A MÁV közlése szerint azokon az állomásokon, ahol a jegykiadó automata nem működik és pénztár sincs, a vonaton pótdíj nélkül lehet jegyet venni. Azok az utazók, akik már az interneten keresztül megváltották a belföldi menetjegyüket, de még nem nyomtatták ki a jegykiadó automatából, a menetjegy nélkül is felszállhatnak a vonatra az alábbi feltételekkel:
A társvasutak érintettsége folytán az ebben az időszakban interneten vásárolt nemzetközi jeggyel utazni szándékozók – ha még nem vették át a menetjegyüket – csak új menetjegy váltásával kezdhetik meg utazásukat, közölte a vasúttársaság. Az újonnan váltott menetjegyet kezelési költség levonása nélkül visszaváltják, ha az utazás után az utas az internetes vásárlási adatait (regisztrált e-mail cím, a vásárlás időpontja), és az újonnan váltott eredeti jegyét benyújtja a MÁV-START Zrt. ügyfélszolgálatára.