A virtuális privát network, azaz a VPN olyan online önkiszolgáló portált nyújt az ügyfeleknek, amelyen keresztül egyszerűen megrendelhetik és aktiválhatják a netes szolgáltatásokat. A szolgáltatási portfólióban havi előfizetéssel megtalálható a fiókiroda-szintű, telephelyek közötti és távoli elérésű titkosított VPN, továbbá a tűzfal és internetbiztonság szolgáltatás is. A vállalkozások nyomon követhetik a szolgáltatások működését, ha pedig módosítani akarják a csomagjukat, azt néhány kattintással megtehetik. A szolgáltatáslétesítés automatikusan és valós időben történik a Deutsche Telekom adatközpontjában.
Az új terméket a Deutsche Telekom vállalati szintű „Pan-IP” projektjének keretében vezetik be, amely nem csupán az infrastruktúrát, hanem a működési és üzleti modellt is érinti. A szolgáltatás technológiai előfeltétele az egységes infrastrukturális architektúra és a közös hálózati nyelv, az Internet Protocol. Az új felhőalapú VPN első lépésben Horvátországban, Magyarországon és Szlovákiában érhető el, és elsősorban a több hazai vagy nemzetközi telephellyel is rendelkező kv-knak szól.
Dalos Ottó, a Cisco Deutsche Telekom együttműködésért felelős regionális vezetője elmondta, ma már olyan kifinomult módszerekkel támadják meg az informatikai rendszereket, hogy az komoly kihívás elé állítja a kkv-kat. „Meg kell védeniük a számítógépeiken és mobil eszközeiken tárolt céges adatokat, és meg kell felelniük a jogi és szabályozói követelményeknek, miközben szembesülnek az informatikai biztonsági szakértelem fontosságával és a kapcsolódó költségekkel” – véli a regionális vezető.