A hat évvel ezelőtt indult Ubernek jelenleg 160 ezer aktív sofőrje van az Egyesült Államokban, és "több százezer" - becslések szerint mintegy 900 ezer - vezetője világszerte.
Tegnap a cég azt jelentette be, hogy 2020-ra, vagyis öt éven belül, egymillióra szeretné növelni a női sofőrjeinek a számát. Ez a növekedési ütem alsó hangon is azt jelentené, hogy radikálisan növelnék a nők arányát a vezetők között, és legalábbis dupláznák a sofőrök összlétszámát.
A cél érdekében az Uber stratégiai partnerséget kötött az ENSZ Női Tagozatával, a UN Women-nel.
Ezek az ambiciózus növekedési tervek egyébként megmagyaráznák azt is, miért bíznak a befektetők ennyire az Uberben: a céget tavaly decemberben ugyanis mintegy 40 milliárd dollárra értékelték (összehasonlításképpen, ez csaknem tízszerese az OTP piaci értékének).
A kijelentés és a fókusz azért is érdekes, mert az utóbbi időben különböző szexista megnyilvánulások miatt az Uber többször is a média és a felhasználók célkeresztjébe került. Franciaországban például elindult egy reklámkampány, azzal a fókusszal, hogy milyen dögösek a női Uber-sofőrök.
Miután a BuzzFeed felkapta az ügyet, a kampányt leállították, és a cég el is határolódott tőle, mondván, egy helyi kezdeményezésről volt szó, ami nem áll összhangban azzal, ahogy az Uber a felhasználóiról és a nőkről gondolkodik.
De támadták személyesen a cég vezetőit is, egyrészt azért, mert egyikük indulatosan reagált, amiért egy francia újságírónő pont a fenti reklámkampány hatására bejelentette, hogy törli az alkalmazást a telefonjáról, a cég ügyvezetője pedig azért került szégyenpadra, mert viccesen "Boober"-ként utalt az alkalmazásra, mondván, hogy mióta egy milliárdos céget vezet sokkal nagyobb a sikere a nők körében.