Egyre nagyobb a húsvéti édességek forgalma - áll a Nielsen Kiskereskedelmi Indexében. A tavalyi ünnepi időszakban mintegy 940 tonna csokoládétojást, csokoládényulat és egyéb ünnepi ajándékot adtak el, közel 4 milliárd forint értékben. Ez értékben 12, mennyiségben pedig 3 százalékos növekedést jelent, a 2013-as szezonhoz képest.
A nyúl és a tojás figurák voltak a legnépszerűbbek, előbbi adta a szezonális édességek forgalmának 41 százalékát, utóbbi pedig 37-et (értékben). Utánuk a hagyományos és a speciális húsvéti csomagok következtek, együttesen 10 százalékkal. Az egyéb csokoládé figurák, azaz a kacsa, a bárány és a csibe aránya 7 százalékot ért. A játékot is tartalmazó ajándékcsomagok mutatója 3 százalék.
A vásárlók egyre inkább a magasabb minőségű, tejcsokoládéból készült figurákat keresik. Tavaly a húsvéti édességekre kiadott összeg 82 százalékát költötték tejcsokoládéra, ami 1 százalékponttal több, mint az egy évvel korábbin eredmény. A korábban évekig listavezető nugát piacrésze egyre csökken: a 2012. évi ünnepi időszakban még 11, aztán tavalyelőtt 10, múlt évben már csak 9 százalékot ért el. A többi alapanyag közül kiemelkedik az étcsokoládé 5 százalékos múlt évi, stabil mutatója, amely azonban 1 százalékponttal kisebb, mint tavalyelőtt.
A hipermarketek 47 százalékkal veszik ki a részüket a húsvéti édességek forgalmából. A diszkontok mutatója 22 százalékról 26-ra emelkedett, míg a többi lánchoz tartozó üzleté 22-ről 25 százalékra. Az önálló boltokra stabilan 2 százalék jutott.