Sem a zónahatárokról, sem a díjak mértékéről nincs döntés - mondta Tarlós István. Közölte, arra törekednek Brüsszelben, hogy ha lehet, kivédjék a dugódíjat.
A főpolgármester a jobbikos Tokody Marcellnak a dugódíjjal kapcsolatos kijelentéseire reagálva azt mondta: az ellenzéki képviselő úgy tesz, mintha lenne az ügyben döntés, és amikor erről beszél, riogatja az embereket.
Tokody Marcell a Fővárosi Közgyűlés hétfői ülése előtti sajtótájékoztatóján arról beszélt, pártja szerint kizárólag a Fideszen és nem az Európai Unión múlik, hogy Budapesten milyen feltételekkel vezetik majd be a dugódíjat.
A Jobbik képviselője közölte: érdekes, hogy a főpolgármester az írásbeli kérdésére adott válaszában nem cáfolta azokat a híreszteléseket, hogy a dugódíj pesti határa a Hungária körútnál húzódna, az egyszeri díja 700 forint, éves költsége pedig 115 ezer forint lenne.
Februárban Tarlós István azt mondta, 2016- év végén vagy 2017 elején vezetik be Budapesten a dugódíjat. Tarlós István hozzátette: ha elmaradna a dugódíj, akkor több tízmilliárdos büntetést kellene fizetnie a városnak.
Tarlós István elmondta, hogy a Demszky-kabinet a 4-es metróhoz kapott uniós támogatás fejében vállalta a behajtási díj bevezetését. Ez része a támogatási szerződésnek, és ha nem akarjuk visszafizetni a beruházásra kapott 180 milliárdot, akkor be kell vezetni a dugódíjat – mondta a főpolgármester.
A pesti oldalon Tarlós István a Hungária körút vonalát támogatja zónahatárnak, a budai oldalon pedig még keresik a fizetős övezet határát – mondta egy korábbi lapinterjúban a főpolgármester.