A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6

Ezek az e-kereskedelem legújabb trendjei

online vásárlás, e-kereskedelem, hitelkártya, webshop, webáruház
Nagy kérdés, tudnak- e profitálni a webáruházak a vasárnapi zárva tartásból
Vágólapra másolva!
A folyamatos és dinamikus növekedés mellett az e-kereskedelem folyamatosan változik is. A legújabb és legfontosabb trendeket gyűjtöttük össze.
Vágólapra másolva!

Az e-kereskedelem olyan ütemben növekszik, hogy nemcsak megtalálni, de már számon tartani is nehéz az elért (és elhagyott) mérföldköveket. A tavalyi 1,3 trillió dolláros forgalom természetesen minden korábbi rekordot megdöntött, de ugyanúgy sportértéke volt az Alibaba tőzsdei bevezetésének vagy egy csomó technikai újításnak.

Többet vásárolunk - több képernyőn. Az e-commerce boom még távol van a végétől. Forrás: AFP

A fejlődés azonban ahelyett, hogy visszafogottabbá válna, a jelek szerint tovább gyorsul. 2015-re ugyanis 6,4 százalékos növekedést várnak a szektortól globális viszonylatban. Ahhoz azonban, hogy a növekedés valódi értéket is hordozzon a felhasználók számára, fontos megállni egy pillanatra, és áttekinteni a fejlődés lehetséges irányait.

Az Entrepreneur magazin most összegyűjtötte az e-kereskedelem idénre várható legfontosabb trendjeit. Íme:

Reszponzív dizájn

Az e-kereskedelmen belül mind nagyobb és nagyobb szeletet hasít ki magának a mobilkereskedelem, így egyre fontosabb, hogy a webáruházak mobileszközökről is teljes értékű felhasználói élményt nyújtsanak, és a funkcionalitásuk is teljes körűen hozzáférhető legyen.

Két kedvcsináló adat: a webáruházakban eltöltött idő kétharmadához mobileszközöket használnak, és az így érkező vásárlók kétharmada azonnal távozik, ha az oldal nem mobilbarát.

Tartalom és kereskedelem

A tartalommarketing valamint a tartalom és a kereskedelem összemosása bizonyos szegmensekre különösen jellemző, de általános trendként is megfigyelhető. Példaként meg lehet említeni az Etsy-t, ami a hobbikézműveskedéshez szükséges tartalmat kombinálja az árusítással.

De ugyanez igaz több, életmód-típusú webáruházra, amelyek a termékek mellé részletes útmutatókkal és magazinba illő cikkekkel szolgálnak - természetesen vásárlásösztönző szándékkal.

A videó virágkora

A Cisco egy mostani felmérése szerint 2017-re az internetes forgalom 70 százalékát videóletöltések generálják majd. A videók megtérülésre, ROI-ra gyakorolt pozitív hatása már ma is megfigyelhető, a jövőben azonban feltehetőleg még tovább mozdul majd az iparág ebbe az irányba.

Legyen szó demókról, "kontextusba helyezett" termékbemutatókról vagy az előbb említett tartalommarketing irányvonalat képviselő videókról, mind több vásárló igényelni fogja majd a videótartalmat a termék-aloldalakon.

A teljes remarketing

A remarketing szinte azonnal elterjedt, amint széles körben hozzáférhetővé vált - egyszerűen azért, mert a hatékonysága megkérdőjelezhetetlen. Ahogy azonban egyre kifinomultabb beállításokkal lehet finomhangolni a remarketinget - és ahogy egyre több platformon válik elérhetővé -, a dominanciája is egyre nő majd.

A Facebooknál már most is érezhető ilyen elmozdulás: egy átlagos felhasználó naponta mintegy 14-szer nézi meg a Facebookját, a legtöbbször valamilyen mobileszközről. Minthogy a remarketing lehetővé teszi, hogy egy-egy felhasználói fiókhoz kapcsolódó reklámok eszköztől függetlenül "üldözzék" a felhasználót, nem csoda, hogy a reklámbevételek is egyre inkább a mobil-platformra terelődnek át.

Két éve a Facebook reklámbevételeinek 23 százaléka származott mobileszközökről, ma ez az arány 70 százalék körül van. És az emelkedés folytatódni látszik.

Összefoglalva tehát a szakértői várakozások szerint az e-kereskedelem idei trendjei nem annyira a technológiáról, hanem sokkal inkább a felhasználói élményről szólnak majd. Ha pedig a felhasználók elégedettek lesznek, akkor aligha lesz bármilyen akadálya annak, hogy a szektorban újabb és újabb rekordok dőljenek meg.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!