Sokan azt hiszik, hogy a „Just do it” jelmondat egy sportsztártól vagy egy sporthoz köthető mérföldkőhöz köthető, azonban ez nem így van, írja a brit Metro. A lap szerint a világ egyik leghíresebb szlogenje egy kivégzésre váró, gyilkosságért elítélt férfitől ered.
Dan Wieden, a Wieden+Kennedy reklámügynökség társalapítója – akit a Nike az 1980-as években azért alkalmazott, hogy visszaszerezze piacvezető pozícióját a Reeboktól – osztotta meg a szlogen eredetét egy konferencián. A történet szerint 1988-ban Wiedennek találkozója volt a Nike főnökével, Phil Knighttal, de egy nappal a meeting előtt még mindig hiányzott egy jó szlogen.
Wieden a találkozó előtti este visszahívta egy portlandi ismerősét, aki bűnügyi esetekkel foglalkozott szerte az országban, írja a brit lap a Dezeen magazinra hivatkozva. Wieden tőle hallotta azt a történetet, amelyben Gary Gilmore meggyilkolt egy férfit és egy nőt, tettéért pedig halálraítélték.
Az ítéletet 1977-ben hajtották végre, és amikor Gilmore a kivégzőosztag előtt állt, csak annyit mondott, hogy „Let’s do it”. Ezen csak kicsit változtatott Wieden, és így született meg a Nike legendás szlogenje, a „Just do it”. A Nike-alapító Phil Knight nem volt elragadtatva az ötlettől – állítólag olyat is mondott, hogy „nincs szükségünk erre a szarra” –, de később Wieden meggyőzte.