Az elektronikus jegyrendszert várhatóan 2017 végén vezetik be teljes egészében – derül ki a Budapesti Közlekedési Központ közleményéből. A tervek szerint 2015 végéig csupán a díjmentesen utazók kapnak új utazási kártyát. A BKK leszögezi, hogy az elektronikus jegyrendszer a mainál rugalmasabb és utazásösztönző lesz, hiszen bevezetik majd az időalapú jegyet és az automatikus díjplafont is. Az előnyök között említik még a bliccelés visszaszorítását, és az internetes, mobiltelefonos vásárlás lehetőségét is.
A BKV járművein regisztrált bliccelők száma emelkedett az elmúlt években, amíg ugyanis 2013-ban 295 ezer, addig tavaly már több mint 363 ezer jegy nélkül utazót kaptak el az ellenőrök, az emelkedő szám a hatékonyabb ellenőrzéssel magyarázható. Jelentősen nőtt a pótdíjbevétel is, ami így tavaly már meghaladta az egymilliárd forintot - írja a Napi Gazdaság kedden a társaság közlése alapján.
A bliccelők 15-16 százaléka érvényes bérletének bemutatásával rendezi a pótdíjazást, további 5-6 százalékuk 30 napon belül fizeti be a büntetést.
A BKK Zrt.-nél a február végi adatok szerint összesen 343 ellenőr dolgozott, és további 94 HÉV-jegyellenőrt foglalkoztattak. Rajtuk kívül februárban 21 szerződéses segédjegyellenőrt is dolgoztattak, és hétköznapokon 267 biztonsági őr végzett ellenőrzési tevékenységet, hétvégén pedig 232.
A PFM Kontroll Kft.-vel a biztonsági őrök foglalkoztatására 2014. január 1-jei hatályba lépéssel kötött szerződés értéke évi nettó 1,95 milliárd forint. A megállapodás 2015. december 31-én jár le. A segédjegyellenőrök foglalkoztatására a First Job Kft.-vel 2013. július 31-én kötött vállalkozási keretszerződés 2015. március 31-én szűnik meg.
A szerződéses keretösszeg havi 8,8 millió forint – közölte a BKK, amely körülbelül évi félmilliárd forintot költhet a saját állományába tartozó, jegyellenőri feladatokat ellátó dolgozókkal kapcsolatos kiadásokra.