Katy Huberty legnagyobb optimizmusa főleg abban rejlik, hogy véleménye szerint az Apple ökoszisztémája valósággal magához láncolja az embereket, akik vesznek egy iPhone-t, azok Mac-et, és iPad-eket is sokkal nagyobb valószínűséggel vásárolnak, mint más platformok esetében.
Ebben egyébként azt gondolom, hogy igaza van az elemzőnek, azt viszont azért nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy tavaly 192 millió iPhone-t adott el az Apple, míg iPadből csak 63, Macből pedig csak 19,6 millió darab fogyott. Ezen a téren pedig folyamatos versenyre kényszerülhet az Apple, mivel a Microsoft és a Google is próbálja a saját rendszerein belül tartani a felhasználókat.
Óra, TV, autó
Az Apple-nek így új piacokra kell majd betörnie, például az okosórák, a TV-k, vagy éppen az autók piacára. Az okosórák esetében erre nem is kell sokat várni, jövő héten hétfőn érkezik majd az Apple Watch, aminek forgalmazása áprilistól indulhat meg. A wearable eszközök segítségével pedig jelentős piacokra törhetnek be, legyen szó akár az egészségügyről, a fitnessről, divatról, vagy akár a biztosítási piacról. A Morgan Stanley szerint 150 milliárdos extra piacot jelenthet az Apple Watch a cég számára 2020-ra.
Közben az Apple TV-k segítségével már 800 milliárd dolláros piacot lát a Morgan Stanley. Ennek egy részét maga a hardver, a TV teszi ki, de a hirdetések, valamint a különböző szolgáltatásokra (pl. Netflix) való feliratkozásokból származó előfizetői díjakat is megcélozhatja a technológiai cég.
Végül pedig ott van az autóipar, ahová szintén benyomulhat a vállalat, ahol 1,6 ezer milliárd dolláros piacra lőhetnek. Az elmúlt hetekben látott pletykák, valamint a Tesla dolgozóinak átcsábításáról szóló hírek után vélhetően komoly tervei vannak a cégnek a szektorban, bár ennek időbeli megvalósulása azért még igen kérdéses. Összességében a jelenlegi 800 millió dolláros piac helyett 3,4 ezer milliárdos piaca lehet az Apple-nek 2020-ra, ami komoly bevételi, és így nyereségbeli potenciált jelent.
Azt persze még nem lehet készpénznek venni, hogy az Apple valóban benyomul ezekre a területekre, és itt pedig hatalmas sikereket ér majd el. Versenytársak ugyanis mindig lesznek majd, és aligha hagyják majd könnyen érvényesülni az óriásira duzzadt Apple-t.
Apró érdekesség, hogy a Morgan Stanley majdnem napra pontosan egy éve a Tesláról is hasonló optimizmussal nyilatkozott, 153 dollárról 320 dollárra emelve a célárat, és nagy meglepetést okozva az elemzők körében. A Tesla azokban a napokban 260 dollár közelében mozgott, amit a kedvező elemzés is segített. Az árfolyam később mélyrepülésbe kezdett és csak szeptemberben tudott pár napig visszakerülni 260 dollár fölé. Jelenleg 200 dollár alatt található a Tesla árfolyama.
Természetesen ezzel nem azt mondjuk, hogy a Morgan Stanley mostani elemzése sem jár majd sikerrel, csak pusztán egy érdekes tény. Sőt, az elemző által vázolt növekedési lehetőségek nagyon is valóságosak, simán "megreformálhatja" ezek a piacokat is az Apple. Ezzel együtt időben ezekre még vélhetően várni kell egy ideig, miközben a cég egyre inkább az iPhone-ok teljesítményétől függ. Ha pedig az Apple Watch fogadtatása és értékesítése nem sikerül majd jól, az könnyen lehet, hogy az utóbbi hónapokban látott nagy menetelés után is kisebb korrekciót indíthat el.