L. Simon László emlékeztetett arra, hogy a Várkert Bazár alatt már elkészült egy 300 férőhelyes mélygarázs, és a Vár Tabán felőli oldalán, a Szent György tér alatt szintén 300 autó befogadására alkalmas létesítmény épül 2015 végére, 1,5 milliárd forintos állami finanszírozással. Jövő év végéig a Szent György téren 2 milliárd forintból építik újjá az egykor ott állt lovardát, míg a főőrségi épület és a Stöckl-lépcső újjáépítésére 3,5 milliárd forintot szán a kormány.
A Kiscelli Múzeum fejlesztésére 317,5 millió forint szerepel a költségvetésben; a Budapesti Történeti Múzeum (BTM) ebből a keretből tudja kiköltöztetni tagintézményébe azokat az egységeit, amelyek jelenleg a rekonstruálni kívánt, egykori Szent István-termet foglalják el. A királyi palota enteriőrjei közül elsőként a BTM főbejárata fölött elhelyezkedő terem helyreállítása történhet meg.
Az államtitkár elmondta: 400 millióból indulhatnak meg az Egyesült Államoktól tavaly visszaszerzett Táncsics-börtönnel kapcsolatos munkálatok és a szomszédos Erdélyi-bástya régészeti feltárása; a most üresen álló épületben fogják kialakítani azt az ideiglenes látogatóközpontot, ahol a Vár felújításával kapcsolatos anyagokat, az előkerült leleteket a nyilvánosság elé tárják.
A tervezési költségekkel együtt így a kormány 7,9 milliárd forintot költ a Várnegyed felújítására, a Karmelita-kolostor felújításának költségei ebben a keretben nincsenek benne, fűzte hozzá L. Simon László.
A Hauszmann Tervnek köszönhetően 2024-ig, több lépcsőben újulhat meg a Várnegyed, ennek koncepcióját zárt ülésen vitatta meg a tanácsadó testület.
A bizottság csütörtöki ülésén áttekintette és megvitatta a Várnegyed jelenlegi helyzetét, valamint a tervezett rekonstrukciókat. A testület tagjai beszámolót hallhattak a Várhegy barlangjairól, majd a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója bemutatta a Várnegyed és környékének közlekedési helyzetét, annak tervezett jövőjét.