Egyre feljebb és feljebb kapaszkodik a Wizz Air árfolyama a londoni tőzsdén, ma például már 14,5 font fölött jár az árfolyama, ezzel pedig már közel 30 százalékot szárnyalt az IPO-árához képest. Az olajár időközbeni ingadozása nem nagyon érintette a cég részvényárfolyamát, pedig a szektor többi tagja olykor nagyobb mínuszba is lendült, ahogy éppen megugrott egy-egy napon a fekete arany ára.
A Germanwings tragédia sem érintette a cég tőzsdei teljesítményét, bár igaz, hogy a hirtelen pánikreakció a Wizz Air papírját is elérte, de hasonlóan a többi nem érintett légitársasághoz, ebből hamar fel tudott állni a részvény.
A hét elején pedig két pozitív hír is napvilágot látott befektetői oldalról. Nevezetesen, hogy két nagy elemzőház, az IPO-ban is résztvevő JP Morgan, illetve a Citigroup elemzője jött ki pozitív hangvételű ajánlással a Wizz Air részvényére. A JP Morgan elemzője 17 fontos célárat határozott meg, ami mellé értelemszerűen a vétellel egyenértékű felülsúlyozási ajánlást rendelte, míg a Citi szintén vételre javasolja a papírt, 16,3 fontos célárral. Ezek 10-15 százalékos felértékelődési potenciált jelentenének a Wizz Air részvényében.
A hírekre emelkedéssel reagált az árfolyam, bár a publikáció napján, kedden nap közben vissza is korrigált a papír valamelyest. A következő lélektani szint a 15 font lehet, aminek közeléből két napja még visszafordult az árfolyam.
A JP Morgan optimizmusát egyébként a nagy növekedési lehetőségre, illetve a szigorú költségkezeléssel járó ultra fapados stratégiára alapozza. Szerintük ezzel versenytársai előtt tud járni a Wizz Air.
A magyar alapítású légitársaság az elmúlt hetekben több kapacitásbővítést is bejelentett. Például a lengyel Lubinban bázist nyit, ahonnan új útvonalakat is indít, de emellett más bázisairól is sűríti járatait, készülve a nyári szezonra. Budapestről például Glasgowba és Bolognába is el lehet majd jutni Wizz Air gépekkel.