Az immár országos lakossági gázszolgáltatóvá vált Főgáz Zrt. saját és a postai ügyfélszolgálatokon, összesen 300 helyen várja az költségeik csökkentésére törekvő, átjelentkezni kívánó fogyasztókat, mondta az ügyfélszolgálati hálózat átadásán Németh Lászlóné.
Az államtitkát elmondta, a nemzeti közszolgáltatás lényege, hogy a nonprofit alapú, az ellátásbiztonságot és a fogyasztók érdekeit szem előtt tartó, takarékos működéssel folytatódhat a rezsicsökkentés, amelynek hatására Magyarországon a földgáz és az áram ára az egyik legalacsonyabb lett az Európai Unióban.
Németh Lászlóné arra az újságírói kérdésre, hogyan kínálhat kedvezőbb gázárat az új szolgáltató a régieknél, azt válaszolta: a lakossági, kisvállalkozói körben a mérőórák nagysága befolyásolja a díjat, ezeket a berendezéseket kisebbekre tervezik cserélni.
Az ENKSZ-hez tartozó Főgáz tevékenységének kiterjesztésével az ország bármely pontján élő fogyasztó számára megteremtették a lehetőségét, hogy dönthessen a szolgáltatóváltásról, a nemzeti közműszolgáltatáshoz való csatlakozásról, mondta Horváth Péter, az ENKSZ elnök-vezérigazgatója. Gyors, egyszerű ügyintézést kínálnak, s abban bíznak, hogy az év végére a magyarországi fogyasztóknak több mint felét már a Főgáz fogja kiszolgálni, mondta Horváth Péter, aki szerint már az első nap sokan jelezték átlépési igényüket.
A vezérigazgató beszélt arról is, hogy a következő lépés a villamosenergia-szolgáltatás lesz, amely a tervek szerint 2016 januárjában indul, később pedig a távhőszolgáltatásban szeretnének alternatívát kínálni.